Pierderea bagajelor în aeroport reprezintă 60 la sută din totalul reclamaţiilor primite de Centrul European al Consumatorilor din România.
Dacă sunteţi pe un aeroport european iar avionul întârzie mai multe ore, trebuie aflată cauza pentru care aparatul de zbor nu poate pleca de la destinaţie.
Laura Pascu, specialist în relaţii publice: Durata programată a călătoriei şi durata întârzierii sunt decisive. Dacă întârzierea a fost provocată de condiţii meteorologice nefavorabile nu puteţi cere rambursarea.
Restul reclamaţiilor provin de la români nemulţumiţi de produse cumpărate din Ungaria, Germania, Regatul Unit al Marii Britanii şi Franţa. Călătorii care nu reuşesc să schimbe lucrurile sau să primească banii înapoi în timp util, pot discuta cu reprezentanţii centrului care vor media situaţia.
Laura Pascu, specialist în relaţii publice: Noi intervenim pe cale amiabilă, spunem companiei aeriene care sunt obligaţiile acestei companii faţă de turist şi atunci de cele mai multe ori se rezolvă.
Aplicaţia ECC NET Travel poate fi descărcată gratuit de pe orice smart phone sau tabletă. Centrul European al Consumatorilor din România funcţionează din anul 2008 în România.
reporter: Annabelle Borş
operator: Alexandru Brînzaru