Noul document, completat în limba engleză, există deja și în alte țări europene și trebuie prezentat la orice control rutier. Acesta cuprinde informaţii suplimentare în legătură cu inspecţia tehnică a maşinii. Faţă de ştampila actuală pusă pe talonul maşinii, aici se găsesc şi date despre numărul de kilometri parcurşi la momentul efectuării inspecţiei, dar şi clasa vehiculului.
"Conţine date de identificare ale autoturismului precum şi codul de tranzacţie şi seria foliei aplicate pe certificatul de înmatriculare. Să spunem că este o confirmare a ceea ce se scrie pe anexa certificatului de înmatriculare", precizează Adrian Domniţa, inspector tehnic atestat.
Cu toate că şoferii sunt obligaţi să păstreze certificatul la bordul maşinii, agenţii de poliţie îl consideră opţional în momentul controlului în următorii doi ani.
"Noi în trafic verificăm ca şi până acum, nu altceva decât certificatul de înmatriculare, anexa la certificatul de înmatriculare, pe care e înscrisă inspecţia tehnică periodică. Până la această dată, este o chestiune opţională. Este o intenţie de a fi utilizate în Uniunea Europeană", precizează comisarul-șef Sorin Rus, şeful Serviciului Rutier Cluj.
Noul certificat se completează online de către inspectorii tehnici atestaţi şi va fi adoptat şi în România în următorii doi ani. Acest certificat reprezintă o recunoaştere europeană a stării tehnice generale a autovehicului.