Nemulţumirile au pornit de la un proiect prin care se propune realizarea unui buget de investiţii pentru înlocuirea autobuzelor şi troleibuzelor vechi din oraş. Concret, consilierii opoziţiei nu au fost de acord cu redirecţionarea a 6% din costul biletului de călătorie spre un fond de investiţii pentru modernizarea parcului auto.
În replică, primarului Emil Boc i-a acuzat pe aceştia că se împotrivesc dezvoltării transportului şi menţin, în acest sens, operatorii privaţi, contestaţi de călători, pe rute precum Floreşti - Cluj-Napoca.
Acuzaţiile primarului i-au determinat pe consilierii USL să părăsească şedinţa de plen.
Din cele 330 de autobuze şi troleibuze care circulă pe străzile Clujului, mai mult de jumătate ar trebui înlocuite. Mai mult, numărul lor ar trebui suplimentat, deoarece transportul urban de călători se va extinde şi în zona metropolitană, în 2014.
Proiectul de modernizarea a parcului auto al RATUC urmează să fie rediscutat într-o şedinţă de urgenţă, până la sfârşitul acestui an.