Proiectul de modernizare a celor 148 de km ai Drumului Naţional 67 C între localităţile Sebeş, judeţul Alba, şi Bengeşti, judeţul Gorj, au început în 2008. Lucrările au fost abandonate însă după ce firma de construcţii care le efectua a intrat în insolvenţă. În anul 2012, când contractul cu firma Romstrade a fost suspendat, proiectul erau finalizat în proporţie de 80%.
Pentru şoferi, Transalpina a devenit o adevărată aventură, deoarece drumul e plin de gropi, nu este marcat, iar pe unele porţiuni parapeţii lipsesc. Lucrul acesta îi nemulţumeşte şi pe proprietarii cabanelor şi pensiunilor din zonă, care spun că nu de puţine ori starea proastă a drumului le-a alungat turiştii.
"În jur de 700.000 de euro s-au investit, dorim să mai investim, dorim să creăm locuri de muncă, dar infrastructura să se facă. Turiştii sunt foarte nemulţumiţi de drumul foarte rău", a spus proprietarul unei pensiuni.
"Drumul este execrabil în comparaţie cu peisajul", a subliniat, de altfel, un turist.
"Eu pe Transalpina circul cam de prin 2009, am prins cam toate etapele contrucţiei lui... Bucata asta de drum se pare că nu o mai repară nimeni, pentru că eu o ştiu la fel de ani de zile. Au rămas bucăţi neasfaltate cu pământ, gropi etc...", a afirmat un motociclist.
Acum, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au început lucrările de reparaţii.
"Se vor face lucrări de plombare şi de asfaltare pe anumite porţiuni. Vor fi şi montaje de parapeţi metalici în zonele în care aceştia lipsesc. Preconizăm ca în termen de o lună, o lună şi jumătate, lucrările să le finalizăm", a precizat Valie Maier, inginer la Hidroconstrucţia Sebeş.
Transalpina este considerată cea mai înaltă şi mai frumoasă şosea din România. Are o lungime de 148 de km, iar cel mai înalt punct al ei este în Pasul Urdele, situat la peste 2.100 de metri altitudine. Drumul face legătura între sudul şi nordul ţării, străbătând judeţele Gorj, Vâlcea, Sibiu şi Alba.