Taxiul gratuit a fost disponibil de la ora 9:00 dimineaţa, când au şi apărut primii clienţi. Aceştia nu au călătorit singuri. În maşină i-a aşteptat, pe lângă şofer, iniţiatorul campaniei de promovare a cititului, care a vrut să-i cunoască pe o parte dintre clujenii îndrăgostiţi de lectură, dar şi să le vorbescă despre propria carte.
"Suntem o campanie care promovează cititul, "Cărţile pe faţă", şi era normal să avem şi o carte despre campanie, mai ales că toate vânzările vor merge înspre viitoarele acţiuni ale campaniei", a explicat acesta.
Clujenii pasionaţi de lectură s-au bucurat că pot ajunge gratuit la serviciu.
"Am intrat pe aplicaţie şi am găsit „Cărţile pe faţă (Taxi gratuit)" şi am zis hai să vedem dacă merge. A fost simplu. A durat doar câteva minute", a spus o tânără.
"Este o maşină cu clasă puţin mai ridicată, astfel ca cititorii să poată fi cu adevărat recompensaţi călătorind gratuit. Am avut multe comenzi, încercăm să onorăm cât mai multe dintre ele şi oameni foarte drăguţi au venit să ne vorbească despre cărţi", a spus Victor Miron, iniţiatorul campaniei.
Iniţiată la începutul anului, campania de promovare a cititului a luat amploare de la lună la lună. Acum, iniţiatorul a propus autorităţilor locale ca, o zi pe lună, clujenii care citesc să poată circula gratuit pe mijloacele de transport în comun
"Primăria încurajează astfel de iniţiative, ele arată că oraşul este unul vibrant în care comunitatea comunică. Consiliul de administraţie al Companiei de Transport Public analizează impactul din punct de vedere economic şi tehnic pentru această propunere", a declarat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Iniţiatorul acestor campanii, Victor Miron, şi-a propus să îi convingă pe oameni să renunţe la câteva dintre volumele din bibliotecă. Acţiunea se va numi "donator de carte", iar volumele strânse vor fi oferite bolnavilor din spitale. Pe internet, campania a strâns deja peste 13.000 de simpatizanţi.