Angajaţii noului serviciu vor administra Casinoul din Parcul Central, Bastionul Croitorilor şi cinematograful Mărăşti, spaţii care găzduiesc expoziţii sau spectacole.
"Ne întâlnim cu aceştia, stabilim modul în care se va desfăşura evenimentul, stabilim un protocol de coloborare, semnăm un contract de închiriere. Există şi un compartiment administrativ, care se preocupă ca aceste clădiri să fie într-un stare perfectă de funcţionare", a explicat Cristian Manolachi, şeful Serviciului pentru Administrarea Obiectivelor Culturale.
Alte trei clădiri aflate în administrarea noului serviciu nu sunt deschise publicului. Este şi cazul Turnului Pompierilor, închis de peste 10 ani. Autorităţile au lăsat în paragină întreaga clădire, deşi se află chiar în centrul oraşului. Au însă planuri cu acest imobil: vor să îl transforme într-un centru cultural, însă acest lucru se va întâmpla, cel mai probabil, peste doi ani.
Consilierii locali cer însă ca posturile să fie ocupate doar după ce toate spaţiile culturale vor funcţiona.
"Posturile vor fi ocupate doar în momentul în care investiţiile vor fi finalizate, deci undeva spre finalul anului ori poate la anul", a precizat consilierul local Ioan Bâldea.
Autorităţile locale susţin că un astfel de birou este necesar, având în vedere viitoarea candidatură a oraşului la titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021.
"Anul 2016 este anul în care Clujul îşi va depune oficial candidatura, partea scrisă a acesteia, iar a avea o reţea de infrastructură de cultură deja funcţională este un indicator şi criteriu care va creşte punctajul Clujului", a spus Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Noul serviciu al Primăriei Cluj-Napoca va fi şi principalul organizator de evenimente al oraşului. Angajatii trebuie să se ocupe de planificarea manifestaţiilor organizate de Ziua Eroilor, Ziua Drapelului ori Ziua Naţională.