Drumul a fost administrat de Primăria din Mirşid până în anul 2008, când printr-o hotărâre de guvern a fost transformat în drum naţional, fiind preluat atunci de Ministerul Transporturilor. În realitate însă, niciodată nu a prea a adus a drum naţional şi cel mai bine o ştiu localnicii.
"Dezastru, deci nici nu se poate circula pe el, se rup maşinile, am fost pe el, deci am văzut, nu-i, nu se poate circula", a spus unul dintre ei.
"E sub orice critică. Nu a fost întreținut, nu a fost gătat de fapt", a afirmat altul.
De când a fost preluat de Ministerul Transporturilor, s-au făcut aici doar câteva lucrări: s-a turnat un strat de asfalt, s-au refăcut câteva șanțuri și s-au mai reparat niște podețe.
Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, care administrează acum şoseaua, spun că maşinile de mare tonaj sunt vinovate de distrugerea drumului. Au venit însă cu o soluţie: pentru că nu sunt bani pentru reabilitarea completă a drumului, au introdus de curând o restricţie de circulaţie de 7,5 tone pentru mașini.
"Noi l-am adus la stadiul de macadam, îl întreținem, dar nu cred că e o soluție să se circule tonaj așa mare. Momentan, consider că la nivel de macadam pentru turism e suficient, având în vedere numărul de turiști care sunt în zonă", spune Eugen Cecan, directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Cluj.
"Încă în țară sunt drumuri naționale, poate de o importanță mai mare ca și acest drum, care a fost drum comunal și a făcut un salt spectaculos către drumurile naționale, deși eu cred că mai bine trecea la drumuri județene, dar așa s-a luat hotărârea și așa a fost", a afirmat Călin Bereschi, primarul comunei Mirșid.
DN1T are o lungime de 3,7 kilometri și asigură accesul spre castrul roman Porolissum. Potrivit reprezentanţilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, asfaltarea acestui drum ar costa 500.000 de euro.