Zboruri intercontinentale şi transporturi cargo. Asta au promis autorităţile din Cluj-Napoca încă din 2011, atunci când au demarat lucrările de construcţie la o nouă pistă de aterizare-decolare pentru aeroportul clujean. Investiţia estimată la 78 de milioane de euro s-a oprit însă, după finalizarea primilor 2.100 de metri.
"Prelungirea pistei de la 2.100 la 3.500 de metri este esenţială pentru viitorul dezvoltării judeţului Cluj, având în vedere că noi ne-am consolidat ca al doilea aeroport al României şi anul acesta vom depăşi 1,1 milioane de pasageri. La 3.500 de metri, vor putea ateriza avioane tip Boeing 747, Airbus 330, avioane cu o capacitate de peste 200 de locuri - 300 - 400", a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj.
Inaugurată în octombrie 2013, pista de 2.100 de metri nu a fost achitată integral nici până astăzi.
"Au fost achitaţi deja de Consiliul Judeţean 101 milioane de lei, din costul total de 181 de milioane de lei pe care îl presupune construcţia noii piste a Aeroportului Avram Iancu. Urmează ca în cursul acestui an să fie plătită o nouă tranşă de 30 de milioane, iar diferenţa de 50 de milioane de lei va fi contractată printr-un credit de Aeroportul International Avram Iancu", a precizat Alin Iuga, reprezentant al Consiliului Judeţean Cluj.
De continuarea lucrărilor până la 3.500 de metri nici nu poate fi vorba, cel puţin nu în următorii 3 ani.
"Cât va putea suporta bugetul că şi aici sunt multe necunoscute sau cunoscute şi vedem că este foarte afectat bugetul de tot felul de cheltuieli. Încercăm, prin toate posibilităţile, să implicăm autorităţile centrale. Şi bineînţeles, de ce nu, finanţare gen public-privat sau credit", a spus Vakar Istvan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj.
Licitate în 2010, lucrările la pista de 3.500 de metri ar fi trebuit să fie finalizate, conform contractului, în cursul acestui an.