Specialiştii de la Ziarul Financiar au realizat o amplă analiză ce vizează potenţialul pieţei de asigurări din Transilvania. Aceasta mai ales în condiţiile în care sectoare precum IT, producţia de electronice sau de piese auto au luat avânt în ultimii ani.
"În Cluj avem undeva la 9 miliarde de euro cifră de afaceri totală, date la nivelul anului 2013. Din această cifră v-am spus retail, industrie, iată construcţii. Clujul, dacă ne uităm, dintre toate judeţele are undeva, vedeţi, cel mai mare nivel al depozitelor şi al creditelor. Ialomiţa ia uitaţi ce diferenţă uriaşă: 1,5, dacă ne uităm acolo", a afirmat Sorin Pîslaru, redactor-şef la Ziarul Financiar.
"Potenţialul ridicat de dezvoltare, educaţia, mediul economic şi cultural. La nivelul Clujului, creşte şi se vede comparativ cu anul cu 2013, în 2014 a crescut de la 77 de euro la aproape 91 de euro", a precizat Mihai Tecău, CEO OMNIASIG Vienna Insurance Group.
Datele oferite de economişti arată că Transilvania contribuie anual cu aproape 15% din primele totale subscrise de companiile locale de asigurări, astfel că există loc de creştere pentru asiguratori. Este nevoie însă de asiguratori solizi şi de o regândire a produselor, care să se potrivească nevoilor pieţei.
"Avem nevoie să lucrăm la simplitatea produselor de asigurări. Când intri în zona de întreprinderi mici şi mijlocii, trebuie să ai astfel de pachete de asigurări, încât să poţi să ofertezi şi un coafor, o patiserie sau o mică croitorie, în acelaşi timp adresându-te nevoilor speciale", a afirmat Costi Stratnic, director de vânzări OMNIASIG Vienna Insurance Group.
Despre acest lucru a vorbit şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, care a anunţat că săptămâna viitoare vor fi făcute publice rezultatele primei etape a programului de evaluare independentă a asiguratorilor. Este vorba de un exerciţiu prin care se doreşte recredibilizarea pieţei asigurărilor.
"Exerciţiul confirmă lucrurile pe care le ştiam, contestate de unii şi că de fapt avem de lucru. Noi suntem o piaţă dominată de auto, 70%, şi ne batem pe preţul RCA-ului. Misiunea noastră cea mai importantă este să satisfacem clientul, fie că e persoană fizică, fie că e persoană juridică. Fie că suferă o pagubă dintr-un accident sau un incendiu în fabrică, el trebuie să fie satisfăcut", a spus Mişu Negriţoiu, preşedintele ASF.
Evaluarea a constat în revizuirea bilanţurilor active şi pasive la 13 companii care reprezintă aproximativ 82% din piaţă.