Nae Caranfil a regizat prima peliculă la 24 de ani, dar pasiunea sa pentru film este din liceu.
"S-a întâmplat după o epocă de copilărie, când am vrut să devin căpitan, orice căpităn, de marină, de armată sau căpitan de miliţie şi apoi mi-am dat seama de ce vroiam să devin căpitan. Pentru că astea erau nişte personaje care mă marcaseră în diverse filme şi atunci am zis că nu are rost să fiu căpitan, ci regizor de film", povesteşte Nae Caranfil.
A regizat primele filme cu o cameră împrumutată. Acestea aveau un minut fiecare şi au fost montate în secret, în studiourile televiziunii române.
"Pentru mine erau de Oscar la vremea respectivă şi abia aşteptam să le termin şi să le vadă cineva de la Hollywood şi să mă invite să fac filme cu Nicole Kidman", îşi aminteşte regizorul.
Visul su a devenit realitate în 2008, când pelicula sa, "Restul e tăcere" a fost selecţia oficială a României pentru premiile Oscar. Cu toate acestea, Nae Caranfil spune că au existat momente când s-a gândit că ar fi putut să aleagă o altă meserie.
"Astăzi, dacă refac traseul, îmi spun că poate ar fi fost mai bine să rup logica şi să fac altceva. Aş fi putut să fac muzică şi sigur şi fac într-o oarecare măsură, nu la nivel profesionist. Aş fi putut să merg spre literatură, aş fi putut să merg în zona teatrului, dramaturgiei", mai afirmă el.
Filmele sale au avut milioane de spectatori în sălile de cinema. Regizorul a strâns zeci de nominalizări şi premii în cadrul celor mai importante festivaluri de film din Europa. În 2013, însă, a rupt barierele europene şi a regizat alături de actori de Oscar unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului.
"Closer to the Moon", o comedie neagră, care porneşte de la povestea celebrului jaf al Băncii Naţionale a României, din 1959, a avut lansarea oficială la New York. A fost unul dintre cele mai scumpe filme produse vreodată în România, dar povestea i-a făcut cu ochiul încă de acum zece ani. "M-am gândit că ar fi un excelent material pentru o ficţiune, povestea fiind atât de încălcită şi de misterioasă şi de neelucidată nici până în ziua de azi, încât idea de a face o ficţiune te eliberează."
Rezigor, dar şi scenarist, Nae Caranfil mărturiseşte că atunci când scrie un scenariu nu ştie dacă se va transforma vreodată într-un film, dar că acest lucru nu îl descurajează.