Peste jumătate dintre cei intervievaţi cred că autorităţile au acţionat rapid pentru confiscarea cărnii de pui alterate, provenite de la Avicola Călăraşi. Cu toate că aproape toţi participanţii la studiu au auzit despre carnea de pui retrasă de pe piaţă, puţini cunosc numele producătorului implicat în scandal. 13% dintre respondenţi ştiu totuşi că este vorba despre o societate din Călăraşi.
În urma scandalului, de frică să nu se îmbolnăvească, o treime dintre respondenţi spun că sunt mai atenţi atunci când mănâncă pui. Această schimbare de comportament înseamnă, pentru aproape jumătate dintre ei, refuzul de a mai cumpăra sau de a mai consuma carne de pui din magazine. Un sfert spun că verifică acum eticheta produsului înainte de a-l achiziţiona.
Consumul de carne de pui în România este foarte ridicat, arată studiul IRES. Majoritatea respondenţilor spun că obişnuiesc să consume pui de câteva ori pe săptămână. 1 din 10 români mănâncă pui în fiecare zi.
Mai mult, peste o treime dintre consumatori spun că cresc sau sacrifică singuri păsările de curte. Cei mai mulţi însă cumpără carnea de pui din magazine: 1 din 3 respondenţi îşi procură carnea din supermarket, iar 1 din 5 o cumpără din magazine specializate. Pentru 5% dintre respondenţi procurarea cărnii de pui se face la întâmplare
Sondajul a fost realizat în perioada 5-6 noiembrie 2013, pe un număr de 1493 de indivizi, cu vârste de 18 ani şi peste. Eşantionul ales a fost multistratificat, probabilist şi reprezentativ la nivel naţional. Interviurule au fost realizate prin metoda CATI, iar studiul poate prezenta o marjă de eroare cuprinsă între plus-minus 2,5%.