Premieră la ghişeele Primăriei din Cluj-Napoca. Funcţionarii publici sunt primii din cadrul unei istituţii din Transilvania care au învăţat limbajul mimico-gestual, pentru a putea să îi ajute de cei cu deficienţe de auz.
"Este foarte important ca persoanele din instituţiile publice să cunoască limbajul mimico-gestual, deoarece persoanele surde care vin la primărie cu problemele lor, pentru a fi rezolvate, este nevoie de comunicare", a spus Gelu Bogdan, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Interpreților Autorizați în Limbaj Mimico-Gestual.
Angajaţii primăriei comunicau până acum doar în scris cu persoanele cu deficienţe de auz care veneau la ghişee.
"Cursul nostru a avut 60 de ore şi mie personal nu mi-a părut foarte greu, având în vedere că mi-a plăcut destul de tare să învăţ. Au exact aceleaşi probleme ca şi noi: cereri de parcare, certificate de urbanism, tot ce se depune la registratură, la fel depun şi ei şi cu cât reuşim să comunicăm mai uşor, cu atât îi putem ajuta mai mult", a afirmat Diana Barbu, funcţionar public la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor.
Cursurile au fost organizate la recomandarea Ministerului Muncii.
"În acest prim curs au fost incluse 20 de persoane. S-a mers pe ideea acoperirii personalului la ghişeele de relaţii directe cu publicul şi beneficiarii cursului au fost de la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, Registratura Primăriei, Direcţia de Evidenţă a Persoanei, Direcţia de Asistenţă Socială şi Direcţia de Taxe şi Impozite", a precizat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
"Au la fel de multe drepturi ca şi noi şi ar trebui să poată comunica ca şi noi, adică să nu vină tot timpul cu însoţitor", este părerea unui tânăr.
"Sigur că îi un lucru bun. Şi ei trebuie să comunice cu oamenii şi să facă când au o problemă ori ceva să vină", a afirmat şi o clujeancă.
Autorităţile locale intenţionează ca, în 10 ani, toţi cei 600 de angajaţi să devină interpreţi autorizaţi în limbajul mimico-gestual.