Experţii Casei de Asigurări de Sănătate îi asigură pe medicii de familie că sistemul le va uşura munca.
"Munca nu este deloc în plus. Conform legislaţiei actuale, eu ca medic în spital trebuie să completez o foaie de observaţie, ca atare şi ei sunt obligaţi să completeze o fişă a pacientului la consult, numai că în viitorul apropiat, se va face completarea electronică. Există informaţii care se pot prelua din bazele de date vechi, numai că acestea nu sunt neapărat în concordanţă cu sistemul şi atunci ar trebui făcută o updatare", a declarat Marius Filip, expert al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
"Noi suntem sufocaţi de birocraţie. Până nu avem acest sistem informatic unic integrat pus la punct, eu cred că dosarul electronic va perpetua aceleaşi greşeli şi vom avea în continuare asiguraţi care figurează neasiguraţi, decedaţi care de fapt nu sunt decedaţi şi aşa mai departe", este de părere Emiliana Costiug, vicepreşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Cluj.
Dosarul electronic urmează să fie implementat treptat şi va conţine toate datele medicale ale pacientului.
"Un document produs de acest sistem poate fi interpretat într-o altă ţară, chiar cu caractere chinezeşti, instant. Aşadar, conţinutul reţetei va fi automat interpretat în orice limbă, într-un program care respectă acel standard", a precizat Adrian Cazachievici, consilier IT în cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
La nivel naţional, au fost iniţializate peste 500.000 de dosare în cadrul proiectului şi 3.000 de medici de familie folosesc în prezent acest sistem. Dosarul electronic poate fi accesat de oriunde din lume.