Platforma Buy and Help a fost dezvoltată de Radu Popescu, un tânăr IT-ist din Cluj-Napoca. 40 de magazine online din România sunt deja partenere în acest proiect şi le oferă clienţilor produse din aproape toate categoriile. Site-ul a fost lansat în această lună şi a strâns deja zeci de donaţii pentru una dintre cele opt cauze promovate.
"Ele variază foarte mult, pentru că vrem să targetăm cât mai mulţi oameni. De la protecţia animalelor şi sterilizarea lor, la protecţia copilului şi ajutor pentru familii sărace, cazuri medicale. E foarte important, cel puţin pentru mine, să dau înapoi ceva şi comunităţii şi societăţii, pentru că ştiu că nu toţi oamenii au fost la fel de norocoşi ca şi mine", a explicat acesta.
Cei care aleg să cumpere prin intermediul site-ului donează practic un procent din valoarea produselor, ce poate varia între 1 şi 5%. Este un comision pe care tânărul îl primeşte de la maginele online pentru reclamă şi intermedierea vânzărilor. Noutatea este că 60% din acest profit este direcţionat către ONG-uri şi cauze sociale, în timp ce restul sumei merge pe plata taxelor şi impozitelor şi pe administrarea platformei.
"Practic noi folosim marketingul afiliat, care este un concept existent de mai multi ani în România. În acest moment, mai există platforme care iau aceste comisioane pe care le dau înapoi utilizatorlor. Se numesc platforme de cash back, o ştiu că acestea au venituri lunare în jurul a câteva mii de euro. Dacă am ajunge şi noi în acel punct aş fi foarte bucuros să putem dona 3-4-5.000 de euro către ONG-urile cu care colaborăm", a mai spus Radu Popescu.
"Mi s-a părut o idee foarte bună. Eu îmi comand tot timpul cărţi online, de pe mai multe site-uri şi dacă tot fac asta aş putea să şi ajut pe cineva. Este foarte intuitivă şi uşor de utilizat. Într-un minut mi-a dat seama ce am de făcut", a afirmat Ana Maria Bujor, un cumpărător.
Până acum cele mai multe donaţii au mers pentru susţinearea tratamentului unei tinere bolnave de cancer. Platformele de acest fel sunt însă obişnuite în Statele Unite ale Americii.
"Buy and Help este un proiect grozav. A fost dezvoltat în cadrul Cluj Innovation Labs coordonat de Spherik al cărui director sunt. Noi avem mai multe astfel de site-uri în Statele Unite ale Americii si sunt foarte utile, în special pentru ONG-urile mici. Chiar sora mea primeşte donaţii pentru un adăpost de câini de pe un astfel de site. Şi sunt doar câteva sute de dolari pe lună, dar cu aceşti bani reuşeşte să facă multe", a relatat Jennifer Austin, director Spherik Accelerator.
Unul dintre ONG-urile incluse pe site pentru care astfel de donaţii ar fi vitale este Arca lui Noe din Cluj-Napoca. Cei de aici se ocupă de îngrijirea câinilor fără stăpân. Au în grijă peste 100 de patrupede ţinute în adăpost şi la voluntari şi zilnic primesc cel 50 de telefoane pentru salvarea câinilor.
"Eu ţin şi la un leu. Întreţinerea maşinilor, combustibilul care e mult şi în funţie şi de solicitări, noi mergem şi în judeţ la urgenţe, campanii de sterilizare", a spus Finuca Bora, preşedintele Asociaţiei Arca lui Noe.
Datele oficiale arată că 23% dintre utilizatorii de internet din România cumpără produse de pe site-uri. Anul trecut, aceste tranzacții le-au generat intermediarilor comisioane în valoare de 184 milioane de lei.