Un studiu care stă la baza strategiei culturale a oraşului relevă faptul că 21% dintre clujeni cred că Teatrul Naţional "Lucian Blaga" este simbolul Clujului. În acelaşi timp, 8% dintre respondenți au considerat că statuia lui Matei Corvin ar merita acestă distincţie. Pe locurile imediat următoare se află Biserica "Sfântul Mihail", Festivalul Internaţional de Film Transilvania şi clădirea Univeristăţii Babeş-Bolyai.
Cel mai atractiv obiectiv turistic al oraşului este, în opinia clujenilor, Grădina Botanică. Un sondaj realizat în această vară, pe un eșantion de 1.000 de clujeni, arată că 78% dintre cei chestionați au indicat Muzeul Etnografic al Transilvaniei ca a doua atracție a Clujului.
În cadrul aceluiaşi barometru, locuitorii oraşului, care se pregăteşte să devină Capitală Culturală Europeană peste 8 ani, au declarat că cele mai frecventate evenimente culturale sunt spectacolele de teatru. Pe locul imediat următor, la diferenţă de un singur procent, se află filmele de la cinematograf. Pe ultimele locuri se află expoziţiile de artă şi spectacolele de operă.
Datele prezentate de primărie stau la baza realizării Strategiei Culturale pentru anii 2014 - 2020, cu care oraşul speră să câştige titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021.