Clujul exportă gunoi la Oradea. Aproape 400.000 de euro va plăti administraţia din Cluj pentru depozitare

Data publicării:
GUNOAIE 2

Pe parcursul nopții, mașinile de salubritate au strâns întreg gunoiul de pe străzile Clujului. După ce operațiunea s-a încheiat, angajații s-au asigurat, încă de la primele ore ale dimineții, ca toate deşeurile să fie încărcate în mașini speciale pentru a ajunge la Oradea.

"Încap câte 26 de tone într-o mașină. Pentru azi avem pregătite șase asemenea mașini", a explicat Alexandru Ghețea, angajat al unei companii de salubritate.

Deșeurile au de făcut un drum lung de peste 150 de kilometri până la Oradea. Asta după ce varianta Alba Iulia a căzut, din aceleaşi motive ca şi la Cluj-Napoca: halda de gunoi nu îndeplineşte normele europene în vigoare.

Patru ore poate să dureze un astfel de transport, spun şoferii. "Sunt grele, pentile sunt mari, drumul e greu. (Câtă încărcătură aveți, legal?) Vreo 30 de tone, 32", a spus unul dintre ei.

"O să-l transportăm, din ce am înțeles, e cam 3 luni contractul pentru Oradea. (De câte ori pe zi mergeți?) O dată pe zi", a precizat altul.

Aceeași soartă o vor avea 300 de tone de deșeuri în fiecare zi. În această situație s-a ajuns după ce rampa de stocare temporară de la Pata Rât a fost închisă, pentru că a ajuns la capacitate maximă.

De această situaţie profită Oradea, care acum 10 ani a deschis o haldă ecologică la standarde europene, după o investiţie de 2,8 milioane de euro.

"Având în vedere că în Cluj există o situație de urgență în ceea ce privește depozitarea deșeurilor, a existat o solicitare din partea primăriei către primăria Oradea de a le permite să depoziteze în depozitul nostru ecologic", a precizat Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.

"Se preconizează o cantitate de 9.000 de tone lunar, timp de 3 luni. Iar din Oradea la depozitul nostru se depun cam 6.000 de tone de deșeuri municipale", a afirmat Zoltan Covacs, șeful depozitului ecologic.

Situația este cu atât mai dificilă, cu cât deșeurile vor străbate acum, în loc de 10 kilometri, cât era distanța la vechea rampă de la Pata Rât, mai bine de 150. Consecința: costurile vor crește semnificativ, atât pentru firme, cât și pentru consumatori. Spre exemplu, dacă înainte o tonă de deșeuri era depozitată lângă Cluj cu 22 de lei, fără TVA, acum pentru aceeaşi cantitate, autorităţile vor plăti peste 67 de lei, la care se mai adaugă și transportul.

Pentru o mașină de transport închiriată, firmele de salubritate plătesc 3,5 lei fără TVA pentru fiecare kilometru, adică peste 1.000 de lei pentru fiecare transport.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum se conduce corect o mașină diesel. Turația ideală pentru a proteja motorul și transmisia
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Imagini document cu prima apariție a lui Gabriel Cotabiță la televiziune. Cântă cu Redivivus pe străzile unui...
Newsweek
Cine e Călin Georgescu care vrea alianță cu Rusia? Tovarăș cu Iliescu, membru într-un Club „secret”
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”