Un număr de 400.000 de turişti vizitează în fiecare an judeţul Cluj şi, de cele mai multe ori, aceştia trebuie să se descurce pe cont propriu. Şi pentru a se asigura că vizita lor în inima Transilvaniei este cât mai plăcută, câţiva tineri informaticieni au creat, pe banii lor, o aplicaţie care îi ajută pe turişti, şi nu numai, să se descurce în oraş.
"Dacă vrem să mergem la o cafenea, atunci intrăm în meniu şi aplicaţia o să ne arate tot timpul care este cea mai apropiată cafenea din Cluj, faţă de poziţia noastră", a explicat unul dintre ceatorii aplicaţiei.
Au folosit modelul Sibiului şi, într-un an, au creat aplicaţia ce poate fi acum descărcată gratuit pe telefonul mobil sau pe tabletă.
"Nu găseam nicăieri în oraş o agendă, care să implice toată cultura. Implică toate barurile, implică absolut tot. Găseam numai anumite reviste, unde găseşti ori una ori alta, dar nimic unde să găseşti tot şi digital", a precizat Robert Ledenyi, dezvoltator al aplicaţiei.
Aplicaţia este disponibilă în trei limbi: română, engleză şi maghiară, iar pe viitor tinerii informaticieni îi vor adăuga şi un ghid audio.
"Gândindu-ne la 2015, când o să fie Capitala Tineretului, Clujul, o să dezvoltăm nişte funcţii, care o să apară în curând ca, de exemplu, o să aibă ghid audio. Dacă te duci cu telefonul la Biserica Sfântul Mihai, îţi alegi limba, îi dai play şi, în timp ce te plimbi, îţi explică istoria", a mai precizat Robert Ledenyi.
În lipsa unei aplicaţii, turiştii se descurcă acum cu ajutorul hărţii ori a ghidurilor turistice.
"Ca turist, cred că oraşul este frumos, centrul oraşului este foarte frumos, ca al unui oraş modern, firesc, dar problema e că este dificil să afli unde să mergi sau ce să vizitezi, pentru că nu este niciun punct de informare turistică, aici, în piaţa aceasta. Cred că este piaţa principală a oraşului Cluj-Napoca sau una dintre cele mai importante şi aici nu este niciun punct de informare turistică, deci, pentru noi, e dificil", a afirmat un turist grec.
La doar o lună de la lansarea din Cluj, aplicația are peste 400 de descărcări atât pe Android, cât și pe iPhone, iar 70% dintre utilizatori sunt turişti.