Autorităţile iau în calcul două variante pentru realizarea legăturii între autostrada Transilvania şi centura Vâlcele-Apahida. Prima este şi cea mai lungă: are aproape 6 kilometri, iar costurile de construcţie se ridică la puţin peste 25 de milioane de euro. A doua variantă identificată implică mai puţine expropieri, însă necesită construirea unui viaduct, dar şi a unui pasaj subteran. Astfel, costul total va depăşi 30 de milioane de euro.
"Ambele variante au o porţiune comună de circa 2 kilometri, din care se desprinde una dintre ele, care merge intersectând DN1 pe varianta lungă undeva cu un nod rutier la 5 km de autostrada A3. Cealaltă variantă este puţin mai scurtă, însă are şi un dezavantaj: o lucrare de artă considerabilă, adică un viaduct de 400 de metri lungime", a precizat Ovidiu Barbier, proiectant.
Varianta finală va fi aleasă în urmtătoarele trei luni, în funcţie de rezultatele forajelor tehnice făcute pe ambele trasee.
"Este o platformă de 9 metri lăţime cu parte carosabilă de 7 metri, cu acostamente de un metru şi o bandă de încadrare de 0,50 metri", a completat proiectantul.
Termenul de execuţie al drumului este de 24 de luni. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale susţin că finanţarea va fi asigurată începând cu rectificarea bugetară din luna iulie.
"Este importantă, pentru că descarcă un trafic de pe autostradă. Ăsta e un aspect şi al doilea aspect: scoate traficul greu şi traficul de marfă, de mărfuri din localităţi. Din punctul meu de vedere, fiecare oraş merită o centură. Vreau să văd analiza cost - beneficiu şi vreau să văd studiul de trafic", a afirmat Narcis Neaga, director general CNADNR.
Noul drum de legătură va reduce timpul de tranzit pe relaţia Oradea-Bistriţa cu până la 30%, estimează autorităţile.