Autobuzele şi staţiile de încărcare vor costa 33 de milioane de lei. Noile mijloace de transport în comun vor înlocui autobuzele diesel, vechi de peste 20 de ani.
"Sunt neîngrijite, poluează, au un motor zgomotos și chiar și când circulăm pe stradă vedem că, într-adevăr, scot un fum de culoare mult mai închisă", a spus o tânără. "Clujul e un oraș destul de urbanizat și se merită să investești în el, de exemplu introducerea autobuzului cu motor electric bănuiesc și mie ca student mi-ar plăcea", a afirmat şi un tânăr. "Eu sunt din Londra și autobuzele sunt o parte foarte importantă din oraș și așa că părerea mea este că e o idee foarte bună", a spus un cetăţean britanic, aflat la Cluj.
Contribuția autorităților locale este de 5 milioane de lei, iar restul banilor reprezintă fonduri nerambursabile de la guvernul Elveției.
"Avantajele pe care aceste autobuze le vor aduce orașului vin atât din componenta de confort a călătorilor călătorind cu un transport care nu face niciun sunet și nu deranjează cu nimic și pe deasupra fiind și o componentă de mediu, fiind un autobuz cu emisii zero", a precizat Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Autobuzele au o autonomie cuprinsă între 50 și 70 de kilometri. Maşinile vor putea fi încărcate atât în stații de alimentare rapidă, în sesiuni de 10 minute, cât și în stații permanente, aflate în depourile din oraș.