Vitrinele, oglinda magazinelor

Data publicării:
VITRINE SFANTU

Dacă înainte de 1989 existau vitrinieri care se ocupau de aspectul exterior al magazinelor, acum în oraş nimeni nu se mai preocupă de acest lucru. Zayzon Adam a fost în tinereţe vitrinier timp de 16 ani. Înainte de Revoluţie, meseria sa era extrem de căutată.

"Era o problemă, mai ales la alimentară. Trebuia să umplem vitrinele cu două-trei conserve, sortimente şi atât. Trebuia să umplem mai mult cu decoraţiuni magazinele", Zayzon Adam, fost vitrinier.

În prezent, în lipsa unui specialist, în vitrinele magazinelor din Sfântu Gheorghe găseşti tot felul de obiecte aranjate fără noimă, indiferent că este vorba despre magazine de îmbrăcăminte, încălţăminte, produse naturiste sau librării.

"Din cauza banilor nu îmi permit să angajez pe cineva să aranjeze ca să arate mult mai frumos şi mai elegant", spune Emese Vas, proprietar magazin.

Şi clienţiii sunt de părere că proprietarii magazinelor ar trebui să acorde mai multă atenţie aspectului exterior al magazinelor.

"Sunt unele care arată bine, dar sunt şi altele care ar mai putea fi decorate", spune un trecător.

Studiile arată că vitrinele înfrumuseţate constant sporesc vânzările magazinelor chiar şi cu 30%.

"Vitrina este reclama magazinului. Vitrina cu cât arată mai bine, cu atât intră mai mulţi cumpărători. Vitrina este frontiera, deci dacă nu se opreşte cineva în faţa vitrinei, nu intră în magazin", spune Damakos Csaba, preşedinte Uniunea Artiştilor Plastici Covasna. 

Cristina Stănescu lucrează ca vitrinier de 40 de ani şi consideră această meserie una selectă. Uneori lucrează şi o zi întreagă pentru aranjarea unei vitrine.

"Sursă de inspiraţie într-o culoare, într-un cadru, asociere, orice e un subiect bine venit. Natură, oameni pe stradă, atitudini, poziţii", precizează Cristina Stănescu, vitrinier. 

În Braşov însă proprietarii de magazine au înţeles că schema "vânzătorului tăcut" este sufletul comerţului. Ca să atragă cumpărătorii vitrinierii sunt atenţi la cele mai mici detalii. Fiecare vitrină este compartimentată, iar produsele sunt aşezate în funcţie de fiecare anotimp.

"Este greu de cuantificat creşterea vânzărilor, dar în mod cert o vitrină bine amenajată determină clientul să intre în magazin", spune Bogdan Alexandru, director magazin.

Preţul pentru amenajarea unei vitrine pleacă de la câteva sute de euro şi ajunge până la 10.000 de euro, în cazul în care se apelează la o firmă specializată.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Mihai Stan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani