Vitrinele, oglinda magazinelor

Data publicării:
VITRINE SFANTU

Dacă înainte de 1989 existau vitrinieri care se ocupau de aspectul exterior al magazinelor, acum în oraş nimeni nu se mai preocupă de acest lucru. Zayzon Adam a fost în tinereţe vitrinier timp de 16 ani. Înainte de Revoluţie, meseria sa era extrem de căutată.

"Era o problemă, mai ales la alimentară. Trebuia să umplem vitrinele cu două-trei conserve, sortimente şi atât. Trebuia să umplem mai mult cu decoraţiuni magazinele", Zayzon Adam, fost vitrinier.

În prezent, în lipsa unui specialist, în vitrinele magazinelor din Sfântu Gheorghe găseşti tot felul de obiecte aranjate fără noimă, indiferent că este vorba despre magazine de îmbrăcăminte, încălţăminte, produse naturiste sau librării.

"Din cauza banilor nu îmi permit să angajez pe cineva să aranjeze ca să arate mult mai frumos şi mai elegant", spune Emese Vas, proprietar magazin.

Şi clienţiii sunt de părere că proprietarii magazinelor ar trebui să acorde mai multă atenţie aspectului exterior al magazinelor.

"Sunt unele care arată bine, dar sunt şi altele care ar mai putea fi decorate", spune un trecător.

Studiile arată că vitrinele înfrumuseţate constant sporesc vânzările magazinelor chiar şi cu 30%.

"Vitrina este reclama magazinului. Vitrina cu cât arată mai bine, cu atât intră mai mulţi cumpărători. Vitrina este frontiera, deci dacă nu se opreşte cineva în faţa vitrinei, nu intră în magazin", spune Damakos Csaba, preşedinte Uniunea Artiştilor Plastici Covasna. 

Cristina Stănescu lucrează ca vitrinier de 40 de ani şi consideră această meserie una selectă. Uneori lucrează şi o zi întreagă pentru aranjarea unei vitrine.

"Sursă de inspiraţie într-o culoare, într-un cadru, asociere, orice e un subiect bine venit. Natură, oameni pe stradă, atitudini, poziţii", precizează Cristina Stănescu, vitrinier. 

În Braşov însă proprietarii de magazine au înţeles că schema "vânzătorului tăcut" este sufletul comerţului. Ca să atragă cumpărătorii vitrinierii sunt atenţi la cele mai mici detalii. Fiecare vitrină este compartimentată, iar produsele sunt aşezate în funcţie de fiecare anotimp.

"Este greu de cuantificat creşterea vânzărilor, dar în mod cert o vitrină bine amenajată determină clientul să intre în magazin", spune Bogdan Alexandru, director magazin.

Preţul pentru amenajarea unei vitrine pleacă de la câteva sute de euro şi ajunge până la 10.000 de euro, în cazul în care se apelează la o firmă specializată.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Mihai Stan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată Ștefan Hrușcă acum, la 67 de ani. Artistul este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...