Un proiect de licenţă de nota 10

Data publicării:
MASINA INTELIGENTA

Faceţi cunoştinţă cu cel mai proaspăt proiect al studenţilor de la Autovehicule şi Transporturi. Maşina, fabricată în 1999, i-a costat 1000 de euro. Alte 19.000 de euro au fost investite de Universitate în conversia ei, de la motorul cu ardere internă, la maşina cu propulsie electrică - silenţioasă, practică şi economică.

Andreas este inginer proiectant la o firmă din Braşov. A absolvit anul trecut cursurile Departamentului Autovehicule şi Transporturi de la Facultatea de Inginerie Mecanică şi acum este la Master, tot aici. S-a implicat în proiect pentru că a vrut să afle de la faţa locului mai multe depre componentele pe care le proiectează.

"Îi creează o mentalitate, te poţi orienta mai uşor în spaţiu, te ajută să te gândeşti, când creezi o piesă, când eşti designer pe o anumită piesă, te ajută să te gândeşti cum o montează lucrătorul. Chiar am stat şi ne-am gândit: când ajungem ingineri trebuie să procedăm în aşa fel încât să nu întâmpine aceste probleme şi alţii", Andreas Vrajotis - masterand.

Munca nu a fost una uşoară. Provocările i-au urmărit la tot pasul dar, acum, studenţii sunt singurii care au o maşină electrică obţinută prin conversie, în Braşov.

"Calculatorul electronic a fost eliminat, automat, o parte din senzorii existenţi pe motor au dispărut şi ei şi ne-au apărut erori la bord", Bogdan Benea- şef lucrări, Departamentul Autovehicule şi Transporturi.

Pentru antrenarea motorului electric este folosit un set de 32 de baterii, conectate în serie.

"Se încarcă foarte simplu, de la orice staţie de încărcare a vehiculelor electrice sau, pur şi simplu, prin cuplarea cablului, la orice priză de 220 de V, curent alternativ", dr. Radu Ţărulescu - inginer, Departamentul de Autovehicule şi Transporturi. 

Încărcarea durează trei ore şi dă maşinii o autonomie de 50 de kilometri. Motorul are de 30 de cai putere, iar viteza maximă la care ajunge este de 80 de kilometri pe oră.

"Este de viitor pentru că noi considerăm că, încet-încet, combustibilii fosili vor fi înlocuiţi cu energia electrică ce poate fi obţinută şi de la vânt şi de la soare", prof. dr. Nicolae Ispas - directorul Departamentului Autovehicule şi Transporturi.

"Toate aceste iniţiative care presupun implicarea studenţilor în realizarea unor lucruri concrete, în competiţii specifice domeniului, nu fac altceva decât să le crească abilităţile şi cunoştinţele practice în domeniul pentru care se pregătesc", Ioan Abrudan - rectorul Universităţii "Transilvania" din Braşov.

Costul încărcării maşinii este de doar şase lei la suta de kilometri - de cinci ori mai mic decât cel al alimentării cu combustibili fosili.

Reporter: Sorina Secelean
Operator: Alex Apetroae

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul exotic de coșmar pe care românii îl cresc în casă. Copiilor le e frică să pună mâna pe...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani