Răzvan Bârlea, un șofer din Sibiu, spune că a fost la un pas de accident, din cauza unei gropi de pe autostradă, pe care nu a mai putut-o evita. Semnul care îi avertizează pe participanții la trafic să încetinească este pus foarte aproape de zona cu probleme.
"La 50 de metri în spate, este semn de drum cu denivelări... deci în România să înțelegem că gropile sunt denivelări. Ori, de unde este semnul, până unde sunt gropile... eu dacă vin pe autostradă cu 130 de km pe oră, eu nu pot să frânez brusc, pentru că în spatele meu vin alții cu 130 de km pe oră. Vin TIR-uri, încărcate. Așadar, am luat gaura undeva pe la 100 de km pe oră, pentru că n-am avut timp să frânez", povestește Răzvan Bârlea.
În urma impactului, mașina a avut nevoie de mai multe reparații în service. Roata a fost schimbată, iar toate costurile au fost suportate de proprietar. Indcidentul a avut loc în urmă cu două zile, iar între timp, angajații CNADNR au încercat să cârpească gropile.
Nu este prima dată când în zonă se fac reparații. Pe marginea autostrăzii sunt mai mult de zece saci din plastic, în care se mai văd urmele plombelor de asfalt. Ambalajele au fost abandonate de muncitori în șanțurile laterale. În plus, gardurile de protecție sunt, în multe zone, doborâte, la fel ca și parapetele.
Șoferul unui TIR a intrat în balustrada care desparte sensurile de mers, după ce, a declarat el la vremea respectivă, a încercat să evite niște gropi din asfalt. Chiar dacă accidentul a avut loc în urmă cu mai bine de 3 luni, zona arată exact la fel.
Șoferii se plâng de calitatea proastă a lucrărilor, dar preferă să meargă pe autostradă, decât să străbată Sibiul de la un capăt, la celălalt.
"Știți cum e? La noi ne-am obișnuit. Deci... facem un lucru, nu ne mai așteptăm să țină", spune un șofer.
"Eu îi spun "șoseaua morții"! Noaptea, mai ales, e un pericol pentru că, unde nu te-aștepți, găsești o gaură. Unde nu te-aștepți. Deci nu numai porțiunea asta. Până la Deva, inclusiv", spune un șofer de TIR.
Centura Sibiului a fost unul dintre cele mai problematice proiecte guvernamentale implementate în județ. Construcția, derulată de firma Geiger, a început în 2003 și a fost finalizată în 2010, cu toate că termenul inițail era 2006. A costat nu mai puțin de 100 de milioane de euro, pentru 20 de kilometri, dintre care 17 km, în regim de autostradă.
Reporter: Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu