În fiecare maşină sunt aşezate manechine care cântăresc peste 80 de kilograme, greutatea medie a unui bărbat adult. Pe maşina mobilă s-a montat un sistem de frânare, acţionat de la distanţă printr-o telecomandă, în momentul imediat apropiat impactului. Urmează apoi măsurătorile de la locul accidentului. Datele astfel colectate pot fi folositoare pentru criminalişti, în studiul accidentelor.
"După fiecare impact apar fotografii, totodată, unde sunt implicate victime apar procurorii, care iau măsurători", spune Cătălin Lupşa - student.
"Caută să îmbogăţească baza de date experimentală în domeniul accidentelor rutiere care, cel puţin în ce priveşte accidentele de la noi, este destul de slabă în acest moment", declară Dragoş Dima - expert tehnic şi criminalist.
O parte din studenţii prezenţi sunt în pragul examenului de licenţă. Testele le folosesc mai ales la elaborarea părţii practice a lucrării de final de facultate.
"Mă va ajuta să îmi finalizez studiul de caz pentru elaborarea proiectului de diplomă, studiez impactul din spate, dintre două autivehicule", spune Valentin Petca - student în an terminal.
"Testele reprezentate astăzi ajută atât experţii din întreaga ţară, cât şi de peste hotare, deoarece este cu participare internaţională", a spus prof. dr.ing. Daniel Truşcă - coordonatorul proiectului.
Ionuţ a absolvit Facultatea de Inginerie Mecanică, dar nu s-a desprins de echipa sa iar testele făcute acum îl ajută la locul de muncă.
"Vine o maşină accidentată şi vine şi îţi spune: am lovit un câine! Nu! Trebuie să fii atent la detalii. Dacă acel om a lovit un alt om cu maşina lui?", spune Ionuţ Iordan, fost student.
Trei zile la rând, un grup de studenţi şi câţiva profesori au pus în aplicare proiectul care a presupus o muncă titanică, de la modificarea unor maşini sau fabricarea manechinelor până la elaborarea şi montarea unor sisteme care sunt activate telecomandat.
Reporter: Sorina Secelean
Operator: Dan Dascălu