Peste 10.000 de vehicule trec zilnic prin Făgăraş, pe Drumul Naţional 1. Şoseaua este plină de gropi şi denivelări. În plus, la ieşire spre Sibiu a fost instalat un semafor temporar, aşa că în inima oraşului se formează coloane de maşini şi de peste un kilometru lungime.
"Haotic, şi pe căldurile astea, cu copilaş, vă daţi seama. Cred că de 20 de minute stau în coloană",spune un şofer.
"Din cauza semaforului se circulă greu, se fac cozi, ajungi tocmai la semaforul celălalt cu coadă ", adaugă un alt şofer.
Drumul Naţional 1 traversează Făgăraşul pe o lungime totală de trei kilometri şi jumătate. O distanţă care, în condiţii de trafic normal, se poate parcurge în mai puţin de şase minute.
Situaţia drumurilor din Făgăraş nu e deloc mai bună nici pe restul străzilor. Localnicii se plâng că, de mai bine de un an, drumurile sunt pline de gropi iar autorităţile dau vina pe lucrările de infrastructură începute în Făgăraş.
"Cel târziu în luna august ar trebui să fie reabilitat sistemul de apă - canal, iar lucrările de la staţia de cogenerare cam prin luna septembrie vor trebui finalizate", precizează Liliana Boer, arhitect şef în Făgăraş.
Proiectul unei ocolitoare a oraşului a fost îngropat de războiul din instanţă între Primărie şi CNADNR. Cea mai scurtă variantă are şase kilometri, poate fi construită prin nordul oraşului şi ar costa cinci milioane de lei.
Reporter: Claudiu Loghin / Operator: Alex Apetroae