În simulatorul Şcolii de Poliţie Câmpina se trage cu arme reale, adaptate pentru ca în loc de gloanţe să arunce pe ţeavă raze laser. Spray-urile din dotarea poliţiştilor nu ustură, pentru că trag tot cu raze laser. Sistemul citeşte în detaliu mişcările, poziţia şi precizia pe care membrii patrulei o au, în fiecare acţiune.
"Simulatorul are în dotare un calculator, un videoproiector, deasupra videoproiectorului", muscă,"o cameră cu trei obiective. Cele trei obiective sesizează orice interacţiune a elevilor cu ecranul",cms. şef Adrian Alexe, profesor Şcoala de Agenţi de Poliţie
Toată activitatea din simulator este dirijată pe calculator. Examinatorii au la dispoziţie 250 de scenarii, gândite după cele mai frecvente situaţii periculoase, în meseria unui agent de Poliţie. Fiecare scenariu are mai multe variante filmate, pe care le decid acţiunile corecte sau greşite ale poliţiştilor.
"Ne ajută să luăm măsurile corecte şi să gândim rapid, în anumite situaţii", student anul 2, Şcoala de Agenţi de Poliţie Câmpina.
"În momentul în care apare o armă, noi trebuie să ne adăpostim, pentru că trebuie să punem viaţa noastră pe primul plan", studentă anul 2, Şcoala de Agenţi de Poliţie Câmpina.
"Cu arma nu se greşeşte decât o singură dată, iar înainte de a lua o armă adevărată, să tragem cu ea, venim aici, exersăm, ne obişnuim cu arma, condiţiile de tragere", spune un student.
Simulatorul de la Câmpina a fost cumpărat de Poliţia Română la sfârşitul anului 2007 şi pus în funcţiune în aprilie 2008. A costat 400 de mii de lei. Aproape jumătate din costul unui simulator 3d de Poliţie, care nu există, în prezent, nicăieri în România.
Şcoala postliceală de Poliţie de la Câmpina are, în prezent, 800 de elevi, care urmează cursuri de doi ani.
Reporter: Claudiu Loghin / Operator: Lucian Păculea