Pe autostrada A1, în zona Sălişte, se circulă pe o singură bandă, cu cel mult 60 de kilometri la oră. Restul şoselei este închis din cauza fisurilor apărute în asfalt la puțin timp după inaugurare, în noiembrie 2014.
"Chiar mi se pare că-i o lucrare făcută de mântuială, având în vedere că-i abia inaugurată", a spus un şofer.
În zona în care au apărut crăpăturile imediat după inaugurare sunt, acum, diferențe de nivel și de câte 10 centimetri. Practic, toată această porțiune este necirculabilă. Orice mașină ar ajunge aici, pe aceste denivelări, ar fi avariată grav.
În urmă cu aproape 7 luni, constructorul, grupul italian Salini Impreglio, a promis că va repara şoseaua până la sfârşitul lunii iunie. Termenul expiră în câteva zile, însă niciun muncitor şi niciun utilaj nu au apărut pe drum.
"Cosește aici, într-un sens giratoriu. Atât! În rest, nu am văzut nimic", spun un alt şofer.
Pe o lungime de aproximativ 30 de metri, o balustradă a alunecat în șanț. Nu sunt urme de frânare, nu se observă că ar fi fost vreun accident, în schimb, se observă cum a alunecat terenul.
Reprezentanţii companiei italiene nu au vrut să explice întârzierea lucrărilor.
Discuţie reporter - reprezentant constructor:
Reprezentant companie: Ieșiți afară, vă rog!
Reporter: Poftim?
Reprezentant companie: Puteți să ieșiți, vă rog?
Reporter: Desigur, dar ne va spune cineva câteva cuvinte...
Reprezentant companie: Nu, nu, nu. Nu aveți voie să luați imagini și nici să intervievați pe cineva
Reporter: Deci nimeni nu vrea să explice...
Reprezentant companie: Nu, nimeni.
Reporter: Mulțumim
Reprezentant comanie: Să aveți o zi frumoasă! Și vă rog să nu întrebați pe nimeni nici afară. Pentru că, dacă cineva va vorbi, va avea probleme Reporter: Nu vrem să-i facem nimănui probleme, dar vrem să înțelegem de ce ați oprit lucrările. Reprezentant companie- Nu, îmi pare rău, nu.
Constructorii italieni au transmis Companiei Naţionale de Drumuri că noul terme pentru terminarea lucrărilor este finalul acestui an.
Reporter: Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu