După 5 luni de la începerea construcţiei, lucrările la pista Aeroportului Internațional Brașov - Ghimbav au intrat în ultima etapă: cea a turnării betonului. Mai întâi s-a decopertat suprafaţa, pe o adâncime de până la 1,30 metri, după care s-au executat drenurile.
"S-a aşternut stratul de balast de 40 de centimetri după care am făcut balastul stabilizat la 25 de centimetri iar peste balastul stabilizat este dala de beton de 41 de centimetri, care se execută în prezent", declară Bogdan Partene, manager proiect Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav
Startul de beton s-a turnat în proproţie de 10% şi dacă vremea va permite, lucrarea va fi finalizată în 40 de zile. În paralel se lucrează la proiectul pentru canalizare şi preluarea apelor pluviale din zonă. Cât priveşte aerogara, consiliul judeţean trebuie să găsească un investitor privat.
"Este în lucru acum caietul de sarcini. Probabil, la începutul anului viitor, vom demara lucrările la aerogară. Lucrăm în prezent şi la revizuirea studiului de trafic, necesar oricărei negocieri cu un partener privat care doreşte să investească la Braşov şi care vrea să aibă certitudinea recuperării investiţiei în timp util", afirmă Mihai Pascu, vicepreşedinte Consiliul Judeţean Braşov
Pista va avea o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri. Pe această pistă vor putea ateriza aeronave de tipul Boieng 767, 757, Airbus 310, 300. Anul viitor, de la bugetul judeţului, ar trebui alocaţi bani pentru construirea turnului de control, adică 1 milion de euro. Echipamentele pentru coordonarea decolării și aterizării avioanelor vor fi asigurate de Romatsa.