La cheful din tunelul de la Săcel au participat peste 150 de persoane, angajaţi ai italienilor de la Astaldi şi ai românilor de la Euro Construct. Finalizarea lucrărilor a fost stropită cu şampanie. Spre bucuria invitaţilor, din meniu nu au lipsit cârnaţii şi micii, care au sfârâit pe grătare chiar pe şantier. Drumarii au sărbătorit încheirea lucrărilor cu o săptămâna înainte ca şefii de la Drumuri Naţionale să deschidă traficul. Cei 16 kilometri de şosea au costat aproape 109 milioane de euro, fără TVA.
Cu o lungime de 340 de metri tunelul de la Săcel este prima construcţie de acest fel de pe o autostradă din România. Lucrările ar fi trebuit terminate încă din luna aprilie.
Până de Crăciun, promit autorităţile, vor fi gata încă 44 de kilometri din aceeaşi şosea, dar şi primii 27 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva.
"Am rugat la un moment dat şoferul să meragă cu viteză mare şi la 160 km/h cred că a apăsat
pedala, maşina era lină. Puteam merge cu paharul pe bord", a afirmat Dan Şova, ministrul delegat pentru Marile Proiecte.
România va ajunge, astfel, până la finalul anului la 645 de kilometri de autostradă. Segmentul de şosea dintre Săliştea şi Sibiu nu este prima lucrare a italienilor de la Astaldi în ţara noastră. Tot ei au construit şi cei 32 de kilometri de drum de mare vitezã dintre Arad şi Timişoara, cea mai reparată autostradã a României. Firma italiană a câştigat şi licitaţia pentru continuarea lucrărilor la primii 22 de kilometri ai autostrăzii Nădlac-Arad.
Euro Construct, firma regilor români ai asfaltului Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu, a asfaltat şi 10 kilometri din autostrada Bucureşti - Ploieşti. Şoseaua a rămas şi astăzi, la mai bine de un an de la inaugurare, fără spaţii de serivcii, fără drumuri de legatură şi fără parcări.