Petiţia a fost intitulată Stop Accidentelor Rutiere de la Perşani, din judeţul Braşov, a fost distribuită prin intermediul platformei Facebook.
Ioan Tunsoiu şi soţia sa locuiesc în Făgăraş şi circulă destul de des pe ruta Bucureşti - Sibiu, deci pe drumul Naţional 1. Sunt şoferi amândoi şi cunosc riscurile la care se expun pe şosea, mai ales în zona Perşaniului, aşa că au iniţiat o petiţie prin care vor să vină cu o serie de propuneri pentru autorităţi, astfel încât măsurile de siguranţă pentru şoferi să fie sporite în această zonă.
"Petiţia va fi înmânată personal către Poliţia Rutieră Braşov, către direcţia abilitată din cadrul Direcţiei de Drumuri din România, urmând să solicităm sprijinul tuturor parlamentarilor care reprezintă judeţul Braşov. Vom întreba Poliţia Rutieră dacă a solicitat CNADNR-ului semnalizare suplimentară" , Ioan Dorin Tunsoi- iniţiatorul petiţiei.
"Bineînţeles că factorul uman este întotdeauna implicat şi are o importanţă majoră ntr-un accident, dar aici se întâmplă foarte multe accidente, deci putem vorbi şi despre un factor de mediu", Larisa Tunsoi - iniţiatoarea petiţiei.
Lansată în urmă cu două zile, petiţia are deja în jur de 200 de semnatari. Alina Iovu este unul dintre şoferii care au semnat petiţia. Anul trecut, într-un accident petrecut în acelaşi loc, şi-a pierdut un prieten.
"Sunt şofer şi, de fiecare dată când am trecut pe acolo, am avut aşa, o strângere de inimă, pentru că mă gândeam la ceea ce i s-a întâmplat prietenului nostru şi sper că împreună, cu toţii, să dăm o mână de ajutor", Alina Iovu - semnatară.
Şoferii se plâng că săptămânal au loc accidente în acea curbă, pentru că nu există limitatoare de viteză iar multe din marcajele rezonatoare sunt tocite. O altă nemulţumire ar fi legată de faptul că indicatoarele nu sunt vizibile de la distanţă, peste tot.
"Trebuiau puse şi mai încoace un pic şi jos, după curbă, că cine nu a umblat pe aici nu ştie că vine curba aia periculoasă", şofer.
"Sunt vizibile de la distanţă? Nu. Ar putea fi mai bine semnalizate", şofer.
"Este atâta pământ, (trebuie) lărgit un pic drumul. În cazul în care opreşte un TIR sau o maşină la urgenţă, să poţi să o evişţi cât mai uşor", şofer.
Drumul este destul de îngust, curba strânsă Iar faptul că şoseaua este în pantă creşte riscul producerii accidentelor. În zonă există un panou care informează şoferii că, pe o distanţă de 2 kilomtrei, există pericol de accidente dar noaptea nu este vizibil.
"Chiar la intrarea în curbă avem un indicator care limitează viteza maşinilor mici la 50 de kilometri pe oră şi a celor de mare tonaj la 30 de kilometri pe oră. Apoi, avem săgeţile roşii, care îi avertiuzează pe şoferi că urmează o curbă extrem de periculoasă. Cu toate astea, iniţiatorii petiţiei propun montarea unor dispozitive care să emită semnale luminoase dar şi a unor limitatoare de viteză la nivelul asfalltului", Sorina Secelean - reporter Digi24.
Bilanţul accidentelor nu este unul de neglijat. Pe o porţiune de 10 kilometri, în 2015, aici au avut loc cinci accidente grave şi trei uşoare, în urma cărora o persoană a murit, alte opt au fost rănite grav şi trei uşor. Vinerea trecută a avut loc al doilea accident grav de anul acesta, în zonă. În urma sa, patru oameni au murit şi alţi 26 au ajuns la spital.
Reporter: Sorina Secelean
Imagine: Lucian Păculea