DN1A este alternativa recomandată de politiştiii rutieri când aglomeraţia de pe DN1 face ca traficul să devină un coşmar. Şoseaua este şi ruta obligatorie pentru autovehiculele de peste 7,5 tone. Şoferii se plâng că drumul este prea îngust şi că lipsesc orice măsuri de siguranţă.
"În momentul când circuli şi vezi aşa, prăpastia, ţi-e şi frică să te uiţi, să treci. Circul de cel puţin 15 ani pe drumul acesta însă nimic nu s-a făcut în a îmbunătăţi starea lui, ca şi siguranţă mă refer", spune un şofer.
"Principala problemă a şoferilor pe DN1A o reprezintă tocmai lipsa siguranţei şi mai ales a aceleia pe care o oferă prezenţa parapetelor pe marginea şoselei. Sunt kilometri întregi de drum de pe care benzile metalice paralele cu asfaltul au dispărut, nimeni nu ştie cum, şi nu au mai rămas decât aceşti pari care, în cazul unor accidente, nu garantează în niciun fel că maşinile nu vor plonja direct în prăpastie", relatează Sorina Secelean - reporter Digi24.
În jur de 1.195.000 de lei ar costa materialul necesar şi manopera pentru înlocuirea parapetelor cu altele noi. În răspunsul formulat la solicitarea Digi24, Compania Naţională de Drumuri spune că în 2015 a fost demarată procedura de aprovizionare şi că Direcţia Regională de Drumuri Braşov va înlocui parapetele în funcţie de banii alocaţi. Nu ni se spune însă şi când se va întâmpla asta. Nici despre parapetele din beton, sfărâmate, nu sunt veşti mai bune.
"În ce priveşte parapetul de beton de tip New Jersey, la nivelul CNADNR SA s-a demarat procedura de încheiere a unui contract de achiziţionare, urmând ca parapetul deteriorat să fie înlocuit în momentul cel mai scurt de la aprovizionare", se arată în răspunsul CNADNR la solicitarea Digi24.
Acestea nu sunt singurele probleme de pe DN1A. Sub greutatea maşinilor şi a traficului intens, pe anumite porţiuni, au apărut alunecări de teren şi denivelări care pur şi simplu aruncă maşinile la câţiva centimetri deasupra carosabilului.
"Găuri în asfalt... fiind un drum cu multe curbe, evident, te deranjează fiecare denivelare care este. Vă simţiţi în siguranţă pe acest drum? Nu prea. Chiar nu! O să îl evit în continuare!", spune un şofer.
Ultima asfaltare integrală pe Drumul Naţional 1A a fost făcută în anul 2006. De atunci, doar anul trecut, CNADNR a făcut câteva lucrări de reparaţii parţiale şi plombări, în valoare de aproape 150.000 de lei.
Reporter: Sorina Secelean - Operator: Dan Dascălu