Dacă unor elevi braşoveni orele de religie li se par interesante, alţii nu sunt prea dornici să participe la ele.
"Este foarte importantă. Eu sunt de altă religie, sunt catolică, dar stau şi la orele colegilor mei", a spus o elevă din Braşov.
"Sunt ore mai uşoare decât celelalte şi atunci mai chiulim, dar nu mult", a spus o altă elevă.
Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Şcolar Braşov, 90% din elevi asistă la orele de religie. Asta se întâmplă, în mare parte, pentru că în planul de învăţământ materia este încadrată în trunchiul comun, fiind, prin urmare, obligatorie. Chiar dacă nu toţi copiii participă activ, ei pot rămâne sub supravegherea profesorului şi îşi caută alte activități.
"Îşi fac tema la alte materii, învaţă la alte materii. Ei participă la confesiunile de care aparţin, aduc notele de acolo, la final de semestru se trec note", a afirmat Oceanu Valentin - profesor de religie.
Dacă părinţii nu sunt de acord cu participarea copiilor la această oră de curs, şcoala este obligată să organizeze activităţi pentru ei, să le ofere alternative sau să creeze grupuri separate, pentru fiecare confesiune în parte.
"Avem o situaţie la Colegiul Naţional "Áprily Lajos", unde sunt câteva ore ţinute de preot, pentru că sunt foarte puţine, nu se pot constitui într-o normă didactică, iar calificat este preotul. În condiţiile în care elevul nu doreşte şi părintele semnează pentru acest lucru, în catalog, rubrica respectivă nu este completată", a precizat Ariana Bucur - inspector general şcolar Braşov.
Un caz special este cel al copiilor care vin din familii în care convingerile religioase nu sunt o prioritate sau nu există deloc. La sfârşit de semestru, când li se calculează media generală, acestor copii nu li se pune la socoteală ora de religie, iar în catalog rubrica dedicată materiei rămâne goală.