Voluntari specializați în marketing, comunicare, vânzari, resurse umane sau management s-au străduit preţ de opt ore să rezolve temele propuse de organizaţiile non-profit din Braşov, prezente la întâlnire.
Un exemplu vine din partea clubului sportiv "Cumpără responsabil", ai cărui membri sunt doar persoane cu dizabilităţi şi care se ocupă cu promovarea performaneţlor sportive paralimpice. Dorinţa celor din club este să pună la punct o strategie de rebranding.
"Suntem de părere că echipa merită un nume mai reprezentativ decât "cumpără responsabil", adică chiar merită o identitate nouă, un nume nou, o identitate de învingători şi oameni foarte motivaţi. Şi, cam pentru toţi jucătorii, ne dorim să aibă echipamente cât mai performante, deoarece sunt foarte scumpe şi să ne permitem să mergem în deplasări cu ei", spune Corina Ştirbu - responsabil comunicare club sportiv.
Rolul mentorilor, voluntari cu experienţă, este să le propună cele mai bune soluţii pentru schimbarea numelui şi logo-ului asociaţiei.
"În acest moment discutăm despre ce şi-ar dori dânşii, ce imagine îşi doresc să transmită şi, împreună cu o echipă de profesionişti, vom vedea ce putem să facem", a spus Valentin Dumitran - voluntar.
Asociaţia "Copiii de Cristal", spre exemplu, are nevoie de consiliere şi soluţii noi pentru o comunicare mai eficientă şi pentru sporirea vizibilităţii în comunitate.
"Numărul de voluntari a avut întotdeauna de suferit şi aceasta este una dintre problemele la care căutăm rezolvare. Şi, pe urmă, să ne putem face prezenţi cumva şi în lumea companiilor din Braşov, pentru a putea găsi sprijin", a precizat Gabriela Plopeanu - preşedintele Asociaţiei "Copiii de Cristal" .
"Discutăm de cum să le facem nişte baze de clienţi, care ar fi conţinutul unei campanii de marketing, care este mesajul cu care să mergem către posibilii sponsori. Site-ul este doar un element, dar ar trebui să conţină mult vizual, ar trebui să conţină poveştile celor care au ajutat", a spus Florin Borzea - mentor
Anul trecut peste 80% din soluţiile propuse şi-au găsit aplicabilitate în practică şi au dat rezultate. Un exemplu vine din partea unei asociaţii care se ocupa de reintegrarea socială a persoanelor care au suferit de cancer.
"Şi-au dorit un plan de cum ar putea face să aibă o identitate, o misiune, nişte valori, să acţioneze cumva congruent cu mesajul pe care îl au şi să sprijine categoria asta de oameni", a declarat Valentin Ogner - membru fondator Fundaţia Comunitară Braşov.
"8 ore peste program pentru o cauză bună" s-a desfăşurat concomitent în alte şapte oraşe din România, dar şi în San Francisco, Cairo, Istanbul, Londra sau Rio de Janeiro.
Reporter: Sorina Secelean
Operator: Lucian Păculea