Salvamontiştii şi militarii mobilizaţi în teren au pornit căutările din trei locuri: Cabana Plaiul Foii, Schitul Colţii Chiliilor şi cabana Gura Râului.
"Această periere se face printr-o vizualizare şi printr-un lanţ de trăgători la distanţă de vedere. Le-am precizat oamenilor, acolo unde nu se poate urca, să se ocolească, dar să aibă în vedere vizualizarea zonei foarte atent având în vedere că avem binoclu la noi", a precizat col. Liviu Coman, comandant IJJ Braşov.
"Se pătrunde în zone greu accesibile, chiar dacă este pădure, zone cu stâncării, zone cu vâlcele...azi am păţit... au coborât din greşeală, inevitabil, zone necălcate, au plecat bolovani peste noi, cu riscul de a ne lovi", spune Ioan Pivodă, şef Serviciu Salvamont Zărneşti.
Odată misiunea încredinţată, echipele s-au împrăştiat în pădure şi au pornit în line căutarea în teren accidentat. Membrii echipelor de căutare spun că şansele ca pilotul să fie găsit în viaţă sunt pe zi ce trece mai mici.
"Analizele făcute de la centrul nostru MAI au găsit două accidente similare cu un astfel de planor. Unul în Statele Unite, unul în Africa de Sud. Rapoartele spun că la impact a fost chiar dezmembrat total, planorul. Aici, este clar, din fibră de carbon, putem găsi fragmente mai mici, mari mari, dar nu să găsim un avion intact sau accidentat cum se întâmplă cu avioanele făcute din metal", spune Raed Arafat, secretar de stat MAI.
Totuşi, şansele ca planorul să se fi prabuşit în zona masivului Piatra Craiului, fără să fie văzut, sunt mici: muntele este în mare parte vizibil din oraşul Zărneşti, reţeaua de trasee turistce este foarte deasă, iar în ziua dispariţiei potecile au fost pline de de turişti.
Reporter: Claudiu Loghin
Operator: Zoltan Munteanu-Racz