O maşină, lucrare de licenţă

Data publicării:
MASINA STUDENTI
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Cei trei studenţi şi-au impresionat profesorii cu o maşină puternică. Au lucrat la ea aproape doi ani iar rezultatul este pe măsură.

"Îmi aparţine ideea acestui proiect. Totul a pornit acum doi ani când am fost în America şi de acolo am cumpărat instalaţia electrică pentru acest motor şi atunci am hotărât cu tatăl meu să construim o maşină de curse. Am cumpărat instalaţia electrică, am venit acasă mi-am căutat colegii şi le-am spus ce idee am şi ei s-au băgat un, doi", spune Robert Barabas, student.

Fiecare student a lucrat la un subansamblu al maşinii: sistemul de frânare, cutia de viteze sau suspensii. Au schimbat punţile, au construit cuşca de protecţie şi au modificat forma. În ultimele săptămâni, cei trei tineri au avut parte de multe nopţi nedormite.

"Fără să ne dăm mari nu au mai fost astfel de proiecte, nu numai în alte generaţii, dar pe total în domeniul automobilistic din România. Au mai fost tentative, dar mulţi oprează pentru o maşină de curse cumpărată, fără să adapteze ei nimic, fără să cumpere, fără să o customizeze", a spus Sebastian Aftanasă, student.

"Partea cea mai dificilă mi s-a părut să zicem aşa încadarea motorului în acest habitaclu micuţ pentru că avem totuşi un motor destul de mare ca şi dimensiuni de gabarit", a spus  Ion Gavriloaie, student. 

Profesorii au doar cuvinte de laudă pentru creaţia celor trei.

"Au reuşit să îmbine partea teoretică, să facă reproiectare şi să transforme un autovehicul, cu tracţiune pe puntea din faţă, într-unul cu tracţiune pe puntea din spate dotându-l cu un motor foarte puternic", spune Ion Preda, profesor în departamentul Vehicule şi Transporturi.

Maşina fabricată în România are motor american şi caroserie nemţească. Capacitatea cilindrică a motorului este de 6,1 litri şi atinge 100 de km pe oră în 4,1 secunde. Cursa oficială a acestei maşini va avea loc de pe data de 3 octombrie la Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.

Cei trei studenţi au fost susţinuţi de participanţii la raliurile VTM din ţară, iar majoritatea pieselor pentru maşină au fost primite ca donaţie sau sponsorizări.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Dan Dascălu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu, transfigurat la Poliție. Reacția fostului candidat în fața camerelor de filmat FOTO
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Pro FM
Diddy, aflat în închisoare, a vorbit la telefon cu Kanye West: "E tragic. Sunt Puff Daddy în închisoare...
Film Now
Zendaya, acuzată că și-a abandonat sora vitregă: „Am trecut prin cancer și chimioterapie singură, fără niciun...
Adevarul
Tensiunile internaționale cresc după ce China a executat patru cetățeni canadieni
Newsweek
Care pensionari nu iau ajutorul de 400 lei la pensie în aprilie, deși au dreptul legal? Ce pensie au
Digi FM
Cine este John Ion Banu, candidat independent la alegerile prezidențiale. A emigrat în SUA înainte de...
Digi World
A urmat dieta carnivoră și a ajuns de urgență la spital. Cu ce probleme s-a confruntat
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Cine sunt părinții lui Owen Cooper, băiatul care joacă în Adolescence. Oameni simpli și muncitori care fac...
UTV
Andreea Bănică își îngrijorează fanii: „Am plâns ceva...”. Artista, în lacrimi pe rețelele de socializare