Ca să înceapă lucrările la cele două poduri, autorităţie locale au făcut ca de obicei, demersurile pentru obţinerea aprobărilor de la Societatea de Gospodărire a Apelor, administratorul albiilor peste care sunt ridicate construcţiile. Doar că în loc să obţină aprobarea, edilii s-au trezit cu o mare surpriză.
"Trebuie să facem demersuri necesare ca suprafaţa ocupată de pod, atât partea de solul cât şi de apă, trebuie dezmembrată, trebuie obţinută Hotărâre de Guvern ca acea suprafaţă să treacă în proprietatea municipiului şi abia apoi putem face lucrări de reabilitare", a declarat Sorin Toarcea - purtător de cuvânt Primăria Braşov.
"Prin transformarea suprafeţelor proprietate publică a statului din albia minoră a cursurilor de apă, din administraţia apelor române, într-adevăr este nevoie de acest demers, pentru ca noi, apele române, de fapt administraţia bazinală, să dăm acest aviz de gospodărire a apelor", precizează Mihaela Coca, reprezentant Administraţia Bazinală de ape Olt.
Procedurile pot dura luni de zile, poate chiar ani, aşa că autorităţile încearcă să găsească alte metode prin care să se poată apuca de lucrări. Între timp podurile vor rămâne la fel. Podul de pe strada Zizin a fost construit în anul 1960, după model sovietic. Drumul care traversează acest pod este una dintre variantele pe care se scoate traficul greu din Braşov şi face legătura cu viitoarea ocolitoare a municipiului. Când aceasta va fi gata, pe aici vor trece şi mai multe maşini de mare tonaj. Din cauză că suprastructura s-a degradat în timp, infiltraţiile de apă au făcut ca bucăţi din beton să se desprindă de pe pilonii de susţinere astfel că repararea podului a devenit o prioritate.
Aceeaşi situaţie este şi pe podul de pe strada Lânii, care face legătura cu un important drum judeţean: Braşov-Ghimbav.
Costurile lucrărilor la cele două poduri s-ar ridica la aproape 6 milioane de lei. Primăria Braşov a alocat deja banii din bugetul local, însă, până la o eventuală Hotărâre de Guvern, s-ar putea ca fondurile să fie investite în alte lucrări.