Începe construcţia fabricii Airbus

Data publicării:
FABRICA AIRBUS
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

onsiliul local din Ghimbav a avizat un plan urbanistic zonal, necesar pentru construcţia fabricii. Proiectul a fost făcut de o firmă de arhitectură din Braşov în colaborare cu arhitecţi din Franţa. Acum urmează ca Airbus Helicopters să obţină autorizaţia de construcţie pentru halele de producţie.

Fabrica celor de la Airbus va avea o suprafaţă de aproape 3 ha, iar halele de producţie vor avea 9.600 mp. Vor fi ridicate în imediata apropiere a IAR Ghimbav şi o altă fabrică a unei companii din industria aeronautică.

La Braşov mai funcţionează încă două companii multinaţionale din industria aeronautică. Aşa că investitorii şi-au făcut şi un cluster, primul cluster de aviaţie din România, prin intermediul căruia oraşul este promovat ca fiind unul dintre pilonii domeniului aviaţiei din ţară.

"Vom lucra împreună în domeniul educaţiei, formării profesionale cât şi specializarea post-universitară post-liceală. Astea sunt forme noi de învătămnt de care avem foarte mare nevoie. Că aici avem o nişă foarte specială, tehnicieni de aviaţie de exemplu", spune Werner Braun, preşedinte Club Economic German.

Statul român negociază cu compania Airbus ca o parte a componentelor să fie executate de specialiştii de la IAR Ghimbav, unde de mai bine de 40 de ani se asamblează şi se repară elicoptere Puma. Altfel muncitorii ar putea să plece la noua fabrică.

"Această firmă îi va plăti şi vor părăsi IAR şi vor merge la această firmă. Ştim cât de greu se formează un specialist şi cât de greu se păstrează, iată dacă pe piaţa muncii apare un nou competitior", spune Constantin Duguleană, analist economic.

Noua fabrică ar crea cel puţin 400 de locuri de muncă, atât ingineri specializaţi, cât şi muncitori. Grupul EADS din care face parte şi Airbus Helicopters este al doilea jucător de pe piața aeronautică la nivel mondial. Elicopterele modernizate la Ghimbav au ajuns în Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, America de Sud, dar şi în Marea Britanie. Airbus are 55.000 de angajaţi şi 16 locaţii în lume unde produce aviaone şi elicoptere.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Răzvan Rădache

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Caz bizar. Un bărbat a ajuns la spital după ce a rămas cu mâna prietenei sale blocată în gură
Newsweek
Vin banii de la Mica Recalculare. Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...