Gara din Braşov a fost reabilitată ultima oară în 2007, din fonduri europene. De atunci şi până acum însă nu s-a mai investit niciun leu, iar clădirea şi peroanele s-au deteriorat încet, încet. Spre exemplu, de cum pun piciorul jos pe peronul din Gara Braşov, călătorii sunt întâmpinaţi de cerşetori iar gunoaiele sunt la fiecare pas.
Municipalitatea vrea să preia gara în administrare şi să o renevoze. Pentru asta a făcut demersuri la Ministerul Transporturilor dar răspunsul a fost unul negativ de fiecare dată.
"Minsiterul Transporturilor trebuie să realizeze faptul că dacă ei nu sunt în stare să investească în această gară şi s-o aducă la un standard normal, atunci ar trebui să lase pe alţii care pot face acest lucru", declară Adrian Atomei - viceprimar municipiul Braşov.
Peste 100 de trenuri de călători naţionale şi internaţionale trec zilnic prin gara din Braşov.
La polul opus se află gara din Sfântu Gheorghe, care este proaspăt renovată. Cei aproape 300 de călători care trec zilnic pe aici sunt întâmpinaţi de un peisaj modern: o clădire dotată cu aer condiţionat, camere de supraveghere şi o sală de aşteptare nou nouţă"
Reabilitarea gării din Sfântu Gheorghe a început în 2012, şi a costat în total aproape 120 de milioane de lei, bani europeni si de la bugetul de stat. Noua gară a fost dată în folosinţă în martie anul acesta.
Într-un comunicat trimis Digi24, compania de căi ferate spune că:
"Pentru întregul tronson Braşov - Sighişoara sunt elaborate Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic, în prezent fiind demarate etapele pentru obţinerea Acordului de Mediu.
În cadrul acestui proiect sunt prevăzute următoarele lucrări pentru staţia BRAŞOV:
- reabilitarea peroanelor şi a copertinelor;
- reabilitarea tunelului pietonal care să asigure accesul persoanelor cu dizabilități la toate peroanele și utilitățile din stațiile C.F., amplasate pe toată secțiunea CF Brașov "
Cât despre preluarea în administrare de către Primărie a gării, CFR precizează că obiectivele care ţin de transportul călătorilor nu pot fi gestionate decât de o companie naţională rezultată din reorganizarea SCNFR.