"Materialele de construcţie nu sunt în conformitate cu caietul de sarcini, lucrările de execuţie de asemenea sunt necorespunzătoare, într-un cuvânt proiectul nu a fost respectat", spune Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
Cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte au fost deschişi traficului în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale. O inaugurare pripită, după cum aveau să demonstreze crăpăturile apărute doar câteva zile mai târziu. Crăpături care au dus, mai apoi, la demolarea unei bucăţi de 200 de metri de drum şi, inevitabil, la închiderea şoselei.
"Am primit comunicarea din partea Companiei cu privire la rezilierea contractului cu actualul constructor. În acelaşi timp se vor demara, în cadrul planului de masuri pe care l-am solicitat, se vor demara o cerere de oferte pentru selectarea unui nou constructor care să remedieze deficienţele din zona demolată, de 200 m, şi suplimentar din cei 300 de metri în plus pe care au apărut fisuri pe drum", spune Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
În primă fază, reparaţiile se vor face cu garanţiile depuse de drumar la CNADNR, în valoare de 90 de milioane de lei. Dacă lucrările vor costa mai mult, atunci statul va da constructorul în judecată pentru a-şi recupera paguba.
Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA, bani din care constructorul italian a încasat 94%.
Pentru că nu au respectat contractul cu statul, italienii de la Impregilo nu vor mai avea voie să participe ...o vreme la licitaţiile organizate de CNADNR.
"Ei sunt pe o listă neagră, doi ani nu vor avea voie să participe la o nouă licitaţie de lucrări, după doi ani teoretic ar trebui să intre", spune Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
Potrivit ministrului Transporturilor, traficul pe acest tronson al autostrăzii Orăştie-Sibiu ar putea fi reluat la mijlocul lunii septembrie.