Între Sibiu şi Piteşti vom mai circula ani buni tot pe aglomeratul DN7. Lucrările la autostradă ar putea începe abia peste 3 ani şi ar putea dura alţi 4, ceea ce înseamnă că vom avea cei aproape 120 de kilometri de autostradă abia prin 2022, la cinci-şase ani distanţă de terminarea şoselei Nădlac - Sibiu. Compania de Drumuri are explicaţii, nu şi soluţii.
"Deocamdată Sibiu - Piteşti este contestat ...reactualizarea studiului de fezabilitate", spune Narcis Neaga, director CNADNR.
Şefii de la Drumuri au reluat licitaţia pentru studiul de fezabilitate abia în mai anul trecut, şi pentru că l-au făcut prost a trebuit modificat. Iar când s-au hotărât pe mâna cui lasă schiţarea autostrăzii, o firmă românească a depus contestatie.
"Am fost catalogaţi cu preţul cel mai mic şi acesta este şi motivul şi considerăm că CNADNR a făcut un abuz",a declarat Gheorghe Boeru, administrator firmă de proiectare.
Cu întârziere vor începe şi lucrările la autostrăzile Braşov-Bacău, Sibiu-Făgăraş, Targu Mureş-Iaşi, Bacău-Paşcani, spun şefii de la Drumuri care vin cu aceeaşi explicaţie: studiile de fezabilitate trebuie să dureze 17 luni, în loc de 12.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor vine cu lămuriri şi spune că termenele iniţiale erau oricum nerealiste.
Lucrurile sunt tărăgănate şi mai mult de şefii de la Drumuri, care nu se grăbesc cu selectarea proiectanţilor. La aproape cinci luni de la depunerea ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Braşov Bacău, Compania de Autostrăzi nu a desemnat un câştigător.
Reporter: Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu