După un an şi jumătate de amânări, şefii de la Drumuri au luat în final o decizie în legătură cu autostrada Comarnic - Braşov. Potrivit unor surse, CNADNR a elaborat deja un raport prin care anulează construcţia prin concesiune a şoselei de mare viteză. Motivul: asocierea condusă de francezii de la Vinci nu a reuşit să convingă instituţiile financiare internaţionale, precum BEI şi BERD, să finanţeze proiectul. 1,8 miliarde de euro ar fi costat construcţia autostrăzii.
Dacă se adăugau şi costurile de finanţare şi cele de întreţinere pentru o perioadă de aproape 26 de ani, suma ar fi crescut la 8,4 miliarde de euro. În urmă cu câteva zile, ministrul demisionar al transporturilor, Ioan Rus, spunea că sunt soluţii pentru ca autostrada să fie totuşi construită.
Este a treia tentativă eşuată a statului de a găsi un constructor care să realizeze în concesiune această autostradă, după cele din 2005 şi 2010.
Premierul Victor Ponta anunţa la începutul anului trecut, alături de Dan Şova, pe atunci şef la Transporturi, că a găsit constructori autostrada peste Carpaţi. Avansa chiar şi un termen pentru începerea lucrărilor: aprilie 2014. La începutul acestui an, acelaşi Victor Ponta relua promisiunile.
"Dacă toată lumea e de acord că trebuie să facem Comarnic-Brașov, putem semna pe 15 februarie și pe 15 aprilie să se apuce de treabă", declara atunci Victor Ponta.
În Master Planul pentru Transporturi, construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov este estimată la doar 997 de milioane de euro. Cele mai dificile tronsoane şi deci şi cele mai scumpe sunt Posada - Azuga şi Azuga - Surduc, unde pentru realizarea fiecărui kilometri s-ar putea cheltui aproape 22 milioane de euro.
Redactor: Cristina Sbîrn
www.digi24.ro