Autobuzul funcţionează exclusiv pe baterii electrice, reîncărcabile, şi, spune producătorul, este mult mai uşor de întreţinut. Marele avantaj este alimentarea care costă mult mai puţin decât cea a unui autobuz cu motor cu ardere internă.
Bateria autobuzului are o autonomie de 180 de kilometri şi un timp de reîncărcare de cinci ore. Deocamdată, reîncărcarea se poate face doar la sediul Regiei Autonome de Transport Braşov, iar acest lucru se va întâmpla noaptea, când preţul energiei electrice este mai mic.
Începând de mâine, autobuzul va avea la dispoziţie o lună, pentru a-şi dovedi eficienţa.
"Autonomia este mai mult decât suficientă decât necesarul pentru transportul urban, aceasta fiind între 150 şi 180 de km pe zi", afirmă Stefano Albarossa - director companie producătoare.
"Vom începe pe linia patru, mâine, după care îl vom testa pe mai multe linii şi, în weekend, în Poiana Braşov", spune Cristian Radu - director RAT Braşov.
"Cu toate că avem un oraş frumos şi aerul respirat este foarte curat, o să fie şi mai curat şi poate o să vindem aer din Braşov în alte ţări, cum fac chinezii", este de părere un braşovean.
Testarea autobuzului în Braşov a întârziat câteva luni, pentru că nu avea toate actele. Acum circulă în perfectă legalitate, însă, iar autorităţile locale plănuiesc ca în următorii ani să introducă autobuzul cel puţin pe rutele din centrul vechi al Braşovului.
"Ne propunem să implementăm o asemenea măsură tocmai pentru a reduce poluarea, pentru a reduce zgomotul, pentru a proteja zona, pentru a eficientiza transportul şi pentru a fi o încadrare în planul de măsuri pe care îl avem validat", declară George Scripcaru - primarul Braşovului.
Primăria Braşov estimează că primele autobuze electrice vor circula pe străzile oraşului din anul 2016, după ce şi-a luat angajamentul ca până în anul 2020 să reducă cantitatea emisiilor de dioxid de carbon cu 20 de procente.