Gardul aeroportului are o lungime de aproape 11 kilometri. În şase ani de la împrejmuirea terenului, o parte a gardului a dispărut. Pe latura de nord vest, unul dintre stâlpi a rămas în aer cu tot cu umplutura de beton, din cauza alunecărilor de teren produse de un fir de apă.
"Tronsoane întregi din gardul viitorului aeroport de la Ghimbav sunt distruse complet. În locul stâlpilor, plasei şi sârmei ghimpate au răsărit acum munţi întregi de gunoaie", Claudiu Loghin, reporter Digi24.
Investiţiile la aeroport au început în 2006. De atunci, Consiliul Judeţean a cheltuit peste 24 de milioane de euro, iar gardul şi pista de 2850 de metri sunt singurele părţi ale proiectului devenite realitate.
"Mizerie, nu s-au ocupat să facă aeroportul, să îl termine, să facă ordine", localnic.
"Nu se aplică nişte controale, domnule serioase. Pe care-l prinde, să-i dea amendă usturătoare", localnic.
De paza celor peste 200 de hectare de teren se ocupă, noaptea, o singură persoană. Pe timpul zilei, şantierul are doi paznici.
"Dumneavoastră singur păziţi tot terenul aeroportului? Mai e unul pe pistă. Deci doi oameni. Doi oameni. Păi nu-i puţin? E puţin. Eu n-am voie să plec de aici, că sunt utilaje. Ăla ce să facă, dacă ăla fură acolo? Sau altul, până merge el de-aici până acolo ...", discuţie reporter - paznic.
"În data de 24 iunie 2015, a fost depusă la Poliţia Ghimbav o plângere a Consiliului Judeţean, cu privire la sustragerea a 170 de metri din gardul aeroportului", cms. şef Liviu Naghi, purtător de cuvânt IPJ Braşov.
Conducerea Consiliului Judeţean Braşov e convinsă că furturile de pe şantier vor fi oprite cu un paznic în plus.
"De la 1 iunie, la ora 8:00, miercuri dimineaţa, intrăm cu Direcţia de Pază a Consiliului Judeţean, cu trei posturi, în aşa fel, pentru că sunt trei intrări, în aşa fel încât nimeni să nu mai aibă acces", Mariana Câju, vicepreşedinte Consiliul Judeţean Braşov.
Cu Poliţia pe urmele hoţilor de aproape un an, Consiliul Judeţean Braşov nu are încă soluţia legală pentru a investi bani în reparaţia gardului şi salubrizarea terenului. Motivul este legat de faptul că instituţia a pierdut posesia terenului şi, în aceste condiţii, nu poate face astfel de cheltuieli.
Reporter: Claudiu Loghin
Operator: Lucian Păculea