Totul începe cu un dialog în stradă, purtat între potenţialii clienţi şi reprezentanţii firmei. Oamenii sunt invitaţi la o şedinţă foto şi puşi să plătească o taxă de înscriere de 59 de lei şi o taxă pentru promovarea pozelor, în valoare de 200 de euro. Puţini citesc în detaliu contractele pe care îşi pun semnătura.
Protecţia Consumatorului a primit zece plângeri scrise de la clienţi care s-au considerat păgubiţi. Numărul reclamaţiilor este însă mult mai mare, dacă punem la socoteală şi plângerile telefonice sau cele primite prin internet.
Potrivit autorităţilor, firma care operează această agenţie de impresariat este înregistrată în Bucureşti, în urmă cu câteva luni. O parte a reprezentanţilor companiei, aflaţi în sediu la momentul controlului, au refuzat iniţial să se legitimeze în faţa organelor de control. A fost nevoie de intervenţia echipelor de la Poliţia Locală, Poliţia Naţională şi Jandarmerie pentru ca inspectorii Protecţiei Consumatorului să-şi poată duce la sfârşit acţiunea.
Reprezentanţii firmei de impresariat trebuie să ducă marţi, la Protecţia Consumatorului, toate documentele privind activitatea comercială. Pentru că au refuzat să se legitimeze, riscă o amendă de 20.000 lei.