„Până la finalului anului 2017 vom circula pe toate tronsoanele autostrăzii Deva-Lugoj" - este declarația pe care directorul CNADNR a făcut-o după ce a vizitat șantierul șoselei de mare viteză. Acum, afirmațiile conducerii companiei de drumuri sunt contrazise de constructori. Aceștia susțin că mai devreme de anul 2019 nu există nicio șansă ca cele 3 tronsoane ale autostrăzii să fie date în folosință. Din autostrada Deva-Lugoj este deschis circulației doar o porțiune între Lugoj și Traian Vuia, pe raza județului Timiș. „Conform ritmului de lucru asumat de către antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulație treptat, astfel încât la sfârșitul anului viitor să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj-Deva”, spune Cătălin Homor, directorul CNADNR.
Nu același optimism îl au și constructorii care muncesc pe tronsonul de autostradă Lugoj Deva. Spre exemplu, pe tronsonul de 22 de km dintre Șoimuș și Ilia, lucrările nu sunt finalizate nici pe jumătate. În plus, nu există nici actele necesare pentru continuarea șantierului.
„Potrivit constructorilor, cel mai optimist termen pentru finalziarea autostrăzii este anul 2019. Și asta doar dacă până la sfârșitul acestui an va fi emis acordul de mediu, iar până la 1 martie anul viitor va fi eliberată și autorizația de construcție” - Andrada Velciov, reporter Digi24 Timișoara.
Pentru că pe traseul autostrăzii a fost descoperită o colonie de lilieci, acordul de mediu este acum în reevaluare. Compania de drumuri trebuie să decidă dacă va reloca liliecii sau dacă va schimba traseul autostrăzii.
„În ambele variante este necesară aprobare din partea comisiei europene. Acordul de mediu există, el este doar în procedură de revizuire pentru că au apărut aceste elemente noi, respectiv au fost identificați aproximativ 60 de lilieci”, susține Geta Barabaș, directorul Agenției de Protecție a Mediului Hunedoara.
În lipsa unei autostrăzi care să lege Deva de Lugoj, respectiv de Timișoara, șoferii spun că traficul pe drumul național este tot mai aglomerat.
„Se circulă foarte greu, și e nevoie de autostradă? Ar fi nevoie, dar la noi în țară cu autostrăzile...cam greu.”
„Aglomerație, aglomerație ca peste tot în România.”
„Este aglomerație, srăzile sunt înguste, mașini multe.”
Cele trei loturi ale autostrăzii aflate încă în lucru au avut ca prim termen de finalizare luna mai a acestui an. În prezent, stadiul execuției lucrărilor pe cei aproape 72 de km este cuprins între 48 și 64%. Valoarea totală a investiției este de aproape 2,9 miliarde de lei, contribuția de la bugetul de stat fiind de 890 de milioane de lei.