O primă victorie pentru bicicliştii din Timişoara care nu pot circula în centrul istoric al oraşului. Unul din cei amendaţi a contestat sancţiunea în instanţă, iar judecătorii i-au dat dreptate. Spun că nu există indicator care să interzică accesul bicicletelor, ci doar al vehiculelor. De când se ştie Nicolae Bîrsanu merge cu bicicleta la serviciu sau la întâlnirile cu prietenii. În mai anul trecut, poliţiştii locali l-au oprit în centrul Timişoarei pentru că nu s-a dat jos de pe bicicletă.
„Am văzut un echipaj, mă rog doi lucrători de la poliţia locală veneau în spre mine. Eram convins că o să mă oprească. Am continuat să merg mai departe pe bicicletă, m-au oprit, mi-au cerut actele”, povestește Nicolae Bîrsanu.
„După trei săptămâni am primit amenda acasă. Care e valoarea ei? 750 de lei pentru încălcarea art.161 din OUG 195 care interzice accesul bicicletelor în zonele în care este postat indicatorul accesul interzis bicicletelor ori în Timişoara pe zona centrală nu există un indicator care arată o bicicletă într-un cerc roşu”, continuă biciclistul.
Biciclistul a contestat amenda în instanţă, iar judecătorii i-au dat dreptate, cu atât mai mult, cu cât indicatorul ce interzice accesul bicicletelor în centrul oraşului nu exinstă.
„Petentul nu savâraşit fapta pentru care a fost sancţionat, cu atât mai mult cu cât nu a încălcat indicatorul având semnificaţia Accesul interzis bicicletelor aşa cum se menţionează în procesul verbal.”
Doar anul trecut peste 700 de biciclişti din Timişoara au fost amendaţi de poliţiştii locali în centrul oraşului.
„În funţie de ce decide istanţa vom lua măsurile care se impun”, explică Dana Seracin, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale.
„Păi este indicator cu accesul oricăror vehicule deci. În momentul în care te vedea pe bicicletă te oprea şi na îţi spunea că ai încălcat ordnanţa.”
Reprentanţii unei asociaţii a iubitorilor mersului pe două roţi condamnă şi ei decizia interzicerii circulaţiei cu bicibleta în pieţele publice.,
„Sunt oameni care merg la lucru pe bicicletă, nu se justifică interzicerea mersului pe bicicletă la ore la care piaţa este efectiv goală”, spune Romina Faur, reprezentul „Verde pentru Biciclete”.
Timişoara este primul oraş din România în care bicicleta a fost introdusă ca mijloc de transport în comun.