Aeroportul din Arad se laudă cu un terminal modern, de 2 milioane de euro, dar care stă nefolosit. Companiile de zbor nu par să fie interesate de aerogara arădeană, iar în prezent, de aici nu sunt operate nici măcar curse pentru transportul de marfă. Pentru că nu au găsit niciun operator de zbor interesat de aerogară, reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad au cerut Ministerului Transporturilor fuziunea cu aeroportul din Timişoara. Aerogara din Arad a fost inclusă deja în masterplanul național de transport, iar un studiu de fezabilitate va determina dacă fuziunea celor două aeroporturi este oportună. De aproape un an, pe aeroportul din Arad nu mai sunt operate nici măcar curse de marfă. Pentru a face aerogara funcțională, reprezentanții Consiliului Județean Arad au pus la bătaie un nou plan.
„Arădenii îşi manifestă dorința de a avea un aeroport funcțional, de a putea circula uşor din Arad către Bucureşti, în străinătate. Drept urmare, noi am propus Ministerului Transportului fuziunea cu aeroportul din Timişoara, pentru a primi bani guvernamentali în susținerea aeroportului din Arad”, susține Claudia Boghicevici, vicepreşedintele Consiliului Județean Arad.
Autoritățile județene consideră fuzinea oportună şi pentru aeroportul din Timişoara, mai ales că la Arad există un terminal modern, inaugurat anul acesta. Suprafaţa totală a acestuia este de 4.200 de metri pătraţi.
„Aici avem un spațiu generos, putem lucra pe oră cam 500 de pasageri. În sala de plecări avem aproape 200 de locuri pe scaune. Noi putem să asigurăm pasagerii care vor veni la Arad de au adevărat confort”, adaugă Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad.
În plus, autorităţile judeţene mizează şi pe distanţa mică dintre cele două porţi aeriene din vestul ţării.
„Aeroportul din Arad este legat de cel din Timişoara prin Autostrada 1, iar dinstanţa dintre cele două aerogări este de aproximativ 40 de kilometri” - Mihaela Crețu, reporter Digi24 Timișoara.
Vestea că pe aeroportul Arad ar putea fi operate din nou zboruri în ţară şi în străinătate îi bucură pe arădeni.
„Să avem şi noi, să facem şi noi curse, nu? Ar fi foarte bine. Măcar ceva să se mai facă şi pentru noi.”
„Dacă ajută să lucreze aeroportul ăsta din Arad cu adevărat, atunci e bună.”
„Mie mi-ar fi utilă. Aş zbura din Scoţia şi mi-ar fi mult mai uşor.”
Pentru a determina dacă fuziunea dintre cele două aeroporturi este oportună, Consiliului Judeţean Arad va realiza un studiu din bugetul propriu. Indiferent de rezultat, aeroportul din Timişoara are planuri de dezvoltare pe viitor.
„Aici există suficient teren, există proiecte de dezvoltare, există, în curs, de extindere a aerogării, există proiecte care vor fi terminate în 2017 şi există proiecte pe termen lung finanţate din bani europeni şi publici”, a declarat și Daniel Idolu, directorul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia" din Timişoara.
Decizia fuzionarii celor două aeroporturi va fi luată de Ministerul Transporturilor.