Primul drum expres din România, Craiova-Pitești, se extinde cu încă un tronson de 31,7 kilometri. Este reușita unui constructor român, care a demonstrat seriozitate și eficiență în acest contract, spune președintele Senatului, Nicolae Ciucă. El a participat astăzi, alături de reprezentanți ai Guvernului și ai autorităților locale, la evaluarea tronosonului care se va da în circulație la finalul acestei săptămâni.
„Am participat la evaluarea tronsonului 3 al drumului expres Craiova-Pitești, tronson care urmează să fie dat în folosință la finalul acestei săptămâni, am înțeles că pe 23-24 decembrie. Este un moment în care am vrut să punctăm că acest proiect a fost demarat în baza deciziilor guvernului liberal, în 2019”, a spus președintele PNL.
„Vorbim de un drum expres absolut necesar, care urmează să fie finalizat în 2024 și atunci cu adevărat vom avea Oltenia conectată la Coridorul 4 pan-european, se va putea circula pe drum expres, respectiv autostradă de la Craiova până la Constanța. Este un obiectiv de infrastructură de relevanță strategică, pentru că este singura modalitate prin care se poate dinamiza creșterea economică a regiunii”, a adăugat Nicolae Ciucă.
El a amintit că acest tronson este finalizat cu 6 luni mai devreme.
„Este o dovadă că se poate. Acolo unde există seriozitate, organizare și management foarte bun, lucrările se desfășoară foarte bine”, a adăugat președintele PNL.
„În urmă cu 4 ani PNL a reușit să schimbe paradigma, plecând de la modelul economic bazat pe consum la un model bazat pe stimularea investițiilor. Am reușit să semnăm ordinele de începere a lucrărilor pentru tronsonul 2 care s-a dat în trafic anul trecut, în octombrie 2020 am semnat contractul de proiectare și execuție pentru tronsonul 3, inaugurat în câteva zile”, a spus Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor.
„Am fost preocupați să asigurăm și finanțarea. în 2020 guvernul liberal a alocat aproape 800 milioane lei pentru finanțarea acestui obiectiv. Într-un singur an, Guvernul a alocat aproape 25% din sumele necesare pentru finanțarea lucrărilor”, a amintit el.
„Avem un constructor serios care realizează obiectivul cu 6 luni înainte de termen. Ne-am dori ca anul viitor să avem tot drumul expres, de 121 de kilometri, finalizat și dat în trafic. Îmi doresc ca România să atingă borna asumată în PNRR și în Planul Național de Investiții, și anume 3000 de kilometri de autostrăzi”, a mai spus Bode.