Single-ul „We Will Rock You” al trupei Queen ocupă primul loc în topul cântecelor care generează dependenţa ascultătorilor de acordurile sale, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea St. Andrews din Marea Britanie, informează site-ul publicaţiei New Musical Express.
FOTO: Gulliver/Getty Images
Cercetătorii de la Şcoala de filosofie, antropologie şi cinematografie din cadrul acelei universităţi britanice au conceput şi o formulă matematică pentru a explica felul în care un cântec devine un „earworm” („vierme de ureche” - un cântec molipsitor de care ascultătorul nu se poate sătura să îl asculte, n.r.), potrivit, News.ro.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
.
Potrivit cercetătorului Bede Williams, un „vierme de ureche” are nevoie de 5 componente principale: surpriză, predictibilitate, repetiţie ritmică, potenţă melodică şi receptitivitate (felul în care ascultătorul se simte ascultând acel single).
Formula matematică pe care savanţii britanici au inventat-o este următoarea: Receptitivitate + (Predictibilitate - Surpriză) + (Potenţă melodică) + (Repetiţie ritmică x 1,5) = Vierme de ureche.
Single-ul care generează cel mai mare nivel de dependenţă este „We Will Rock You” al trupei britanice Queen, potrivit autorilor studiului. Locul al doilea a revenit cântecului „Happy” interpretat de cântăreţul american Pharrell Williams, iar podiumul este completat, pe locul al treilea, de un alt cântec celebru al trupei Queen, „We Are The Champions”.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Topul 20 este completat de cântecele „I’m Gonna Be (500 Miles)” (The Proclaimers), „YMCA” (The Village People), „Bohemian Rhapsody” (Queen), „The Final Countdown” (Europe), „Livin’ On A Prayer” (Bon Jovi), „Jingle Bells” (James Pierpoint), „Who Let The Dogs Out?” (Baha Men), „Gangnam Style” (Psy), „Never Gonna Give You Up” (Rick Astley), „Don’t Stop Believin’” (Journey), „Uptown Funk” (Mark Ronson), „Shake It Off” (”Taylor Swift), „Beat It” (Michael Jackson), „Ruby” (Kaiser Chiefs), „The Timewarp” (The Rocky Horror Show), „All About The Bass” (Meghan Trainor) şi „Karma Chameleon” (Culture Club).
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„Earworm” (”vierme de ureche”) este un termen metaforic ce desemnează o temă muzicală, o melodie sau o suită de note muzicale, ale căror acorduri persistă în memoria ascultătorilor, repetitiv şi dificil de reprimat. Acest fenomen afectează între 97% şi 99% din populaţia lumii, iar cei mai afectaţi sunt femeile şi muzicienii. Fenomenul a făcut obiectul unor studii de imagistică cerebrală în Statele Unite.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media