Cel mai bogat om din China, Wang Jianlin, preşedintele companiei Dalian Wanda, a cumpărat Dick Clark Productions, care organizează decernarea premiilor Globul de Aur, dar şi Billboard Music Awards şi Miss America, pentru un milliard de dolari.
Foto: Gulliver/GettyImages
Dalian Wanda controlează deja reţeaua de cinematografe AMC, cea de-a doua ca dimensiune în Statele Unite ale Americii, precum şi Legendary Entertainment, coproducător al unor filme de succes, precum „Godzilla” şi „Cavalerul negru: Legenda renaşte/ The Dark Knight Rises”, şi deţine un parteneriat cu Sony Pictures.
Wang Jianlin, care are o avere de 32,1 de miliarde de dolari americani, ar urma să cumpere o parte dintr-un mare studio de film hollywoodian, notează News.ro.
În acest an, Wang Jianlin plănuia să cumpere 49% din Paramount Pictures de la Viacom, însă acordul nu a fost încheiat.
Reprezentanţi ai Dalian Wanda au transmis că achiziţionarea companiei Dick Clark Productions reprezintă „primul pas” în producţia de televiziune.
Însă, cu mult înainte de această achiziţie, mai mulţi politicieni americani şi-au exprimat îngrijorarea în legătură cu influenţa Chinei în Hollywood şi media din Statele Unite ale Americii - dacă este sau nu vorba despre cenzură în mass media sau propaganda în favoarea Chinei.
În luna septembrie, 16 membri ai Congresului SUA au cerut mai multă analiză a investiţiilor străine, menţionând şi compania Dalia Wanda.
Wang Jianlin a spus că este motivat mai degrabă de „o perspectivă de business” decât de o viziune politică. Se apreconizează ca încasările din box office-ul chinez să le egaleze pe cele din SUA şi Canada până în anul 2018 şi să crească cu aproximativ 15% în fiecare an pentru următorul deceniu.
El a mai spus că va folosi aceste afeceri pentru a creşte influenţa culturală în privinţa felului în care este descrisă China.
Legendary Entertainment, în parteneriat cu Universal, va lansa filmul „Marele zid/ Great Wall”, în care vor juca vedetele hollywoodiene Matt Damon şi Willem Dafoe, alături de actorul chinez Andy Lau şi Wang Junkai, liderul trupei de băieţi TFBoys.
Proiectul va fi primul film hollywoodian important, adresat unui public mondial, a cărui acţiune va avea loc, va fi filmat şi produs în China. Premiera va avea loc pe 16 decembrie în China.
Cea de-a 74-a gală de decernare a Globurilor de Aur va avea loc pe 8 ianuarie 2017 la Los Angeles. Nominalizările vor fi anunţate pe 12 decembrie.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.