„Secrete” ale succesului la Hollywood

Data publicării:
bernard hiller

Poate că nu ați auzit de Bernard Hiller. Dar sigur ați auzit de Cameron Diaz, Jeff Goldblum, Billy Crystal sau Mădălina Ghenea. Sunt o parte dintre celebritățile pe care Hiller le-a „antrenat” . Ce face un „coach” de actorie si care sunt cele mai importante reguli ale Hollywood-ului, aflați dintr-un interviu difuzat în emisiunea „Ca-n filme” de la Digi24:

Bernard Hiller ține cursuri de actorie în toată lumea, iar în urmă cu câteva săptămâni a venit pentru prima oară în România.  Bernard Hiller este supranumit „coach”-ul (antrenorul) de actorie al vedetelo. Este recomandat de Leonardo DiCaprio, iar Cameron Diaz încă îi mulțumește pentru că i-a lansat cariera. Special pentru emisiunea „Ca-n filme”, Bernard Hiller dezvăluie câteva dintre secretele succesului la Hollywood:

„Cameron Diaz vine la mine. Avea 23 de ani, nu mai jucase niciodată în viața ei, era model. Intră în biroul meu și-mi zice: dau probă pentru un mic rol, zi-mi ce să fac. S-a descurcat atât de bine, că i-au zis să vină la probe pentru rolul feminin principal. Era îngrozită. I-am zis „nu-ți face probleme, te antrenez eu". A dat 13 probe și trei luni mai târziu a primit rolul. A avut una dintre cele mai bune introduceri în industria filmului, pentru o actriță. Incredibil! Și de aceea întotdeauna îmi mulțumește pentru că i-am lansat cariera.

Mă onorează susținerea lor. A lui Samuel Jackson și a altor actori care știu de munca pe care o fac și zic altora: ar trebui să te duci la el.

Meseria mea e să-i învăț pe oameni cum să devină actori de succes. În primul rând, trebuie să descopere cine sunt. Trebuie să-i ajut să-și depășească blocajele și fricile. Îi învăț cele mai noi tehnici de actorie. Pentru că actoria e în continuă schimbare. Și vrei să fii actorul viitorului, nu actorul trecutului. Pentru că lucrurile se schimbă. Muzica se schimbă, nu-i așa? Hainele se schimbă? Instruirea în domeniu se schimbă și e foarte important ce vrea publicul din toată lumea în acest moment.

Încerc să-mi schimb metodele tot timpul. Pentru că vreau actori ai viitorului. Dacă nu, atunci reality show-urile ne vor lua slujbele și n-o să mai avem nevoie de actori. Pentru că actoria este predată atât de prost, peste tot în lume. Iar emisiunile de tip „reality television” sunt rezultatul direct al actoriei proaste. Al actoriei nesincere.

Acum, poate că spectatorii de aici nu înțeleg engleza. Dar știi ce înțeleg? Adevărul. Ei trebuie să joace nu ca actorii, dar ca românii. Poate că românii sunt mai conservatori... atunci așa trebuie să joci. Eu vreau ca ei să fie umani. Iar dacă nu-i înveți să fie umani, atunci îi înveți stilul învechit de actorie.

Ăst era stilul vechi. Dacă puteai să țipi, să plângi, oamenii spuneau „Ce actor! E capabil de atâta pasiune”. Dar pe cine joci tu acolo? Nu e vorba despre cât de pasional joci. Robert De Niro nu devine pasional, el devine atât de real, încât simți asta.

Trebuie să joci ca o persoană reală. Pentru că viitorul actoriei este adevărul. Adevărul e ceea ce ne dorim. De aceea ne plac De Niro, Pacino, Meryl Streep, pentru că sunt adevăraţi.

Şi orice film mare... un film românesc, care e sincer, va funcţiona în orice ţară. Dacă nu e sincer, e doar un anumit stil românesc, atunci va funcţiona doar în România. Dar dacă e sincer, atunci va atrage un public internaţional.

Eu vreau să-i învăţ pe actorii mei, pe actorii români, cum să fie actori internaţionali. Să lucreze la Londra, New York, să lucreze oriunde în lume.

O antrenez pe Mădălina Ghenea. Ea avea de jucat un rol în „Youth” al lui Paolo Sorrentino, unul dintre cei mai buni regizori din lume. Şi ceea ce m-a bucurat foarte tare - şi asta e o poveste adevărată...  Mi-a spus apoi că Michael Caine şi-a uitat replicile. Şi după ce au oprit filmarea, el a întrebat-o „Cine e antrenorul tău? Pentru că nu aveai cum să joci aşa decât dacă te-a antrenat cineva”. Şi ea i-a spus „Antrenorul meu e Bernard Hiller”. Şi el a spus „Adu-mi cartea lui!”. E cel mai mare compliment pe care l-am primit vreodată, chiar aşa s-a întâmplat.

Pentru că nu am gândit rolul aşa cum s-ar fi aşteptat majoritatea oamenilor. Oamenii joacă de obicei clişee. Mie nu-mi place asta.

Cel mai bun exemplu e „Silence of the Lambs”, Anthony Hopkins. Cum joacă el un om care mănâncă oameni? Sofisticat, operă, artă. „Clarice, ai dori nişte Chianti?” Cum ar aborda rolul majoritatea actorilor? Sunt un om care mănâncă oameni, sunt un animal. De aceea a câştigat Oscar-ul, pentru că a jucat opusul a ceea ce te-ai fi aşteptat. E foarte sofisticat. Şi asta îl face cu atât mai periculos. Pentru că e atât de amabil. E atât de drăguţ. Şi apoi...

Un antrenor îţi dă idei despre cum să joci rolul. Doar o idee. Nu îţi impune. E cineva cu care să lucrezi, cineva cu care să joci o scenă. Dacă ai o idee, vorbim despre ea. Poate ar trebui să mergem pe altă cale. Şi ei încearcă şi văd că iese bine. Pentru că actoria e despre alegeri. Există o alegere bună, dar există una şi mai bună. Iar atunci când lucrez cu oameni, încerc să îi ajut. Şi câteodată, cu ajutorul meu, unii dintre ei au câştigat premii, unii şi-au construit cariere.

Jeff Goldblum avea un rol. L-am antrenat pentru un film care se cheamă „Adam Resurrected". Am trecut împreună prin rol, am discutat, am venit cu propuneri.
Una dintre regulile de bază, pe care majoritatea oamenilor nu o cunosc, e că scenariul nu e niciodată adevărul. Şi-atunci trebuie să găseşti adevărul. Trebuie să joci scena pe care scenaristul ar fi trebuit să o scrie. Pentru că oamenii nu spun adevărul. Şi-atunci trebui să înţelegi oamenii, să înţelegi că, deşi îţi spun să pleci, de fapt vreau să rămâi. Trebuie să înţelegi cum comunică oamenii cu adevărat. Actorii care nu sunt la un nivel ridicat joacă scena exact cum e scrisă în scenariu. Dar oamenii nu spun adevărul. Scenariul pe care îl citeşti nu este adevărul.

Nu e vorba doar de actorii la început de carieră. Toţi marii actori au antrenori. Al Pacino, DiCaprio, Denzel Washington. Toţi au un „coach", ce credeaţi?
Al Pacino merge la acelaşi profesor de actorie în fiecare săptămână, de 40 de ani. Aşa că dacă voi, actorilor, sunteţi mai buni decât Al Pacino, nu aveţi nevoie de antrenor. Dar dacă nu sunteţi mai buni decât Al Pacino, atunci de ce nu vă antrenaţi?

Ca să fii un bun actor trebuie să ai o sensibilitate mare şi un nivel de inteligenţă ridicat, dar nu inteligenţă acumulată din cărţi. Trebuie să devii un expert mondial în condiţia umană. Cum reacţionează oamenii. Trebuie să devii un expert în propria ta persoană. Primul rol pe care îl joci, un rol pe care toată lumea îl joacă e rolul pe care îl joci în viaţă.

Există oameni care sunt la fel de talentaţi ca Meryl Streep, dar stau acasă şi nu fac nimic. Tu nu ştii despre mine că eu pot să cânt. Nu ştii că pot să dansez. Nu ştii nimic despre mine până ce eu nu îţi arăt ce pot să fac. Noi toţi suntem în show business. Dacă nu-mi arăţi talentul pe care îl ai, atunci îl ascunzi. Eşti în „hidebusiness".

Sunt mulţi actori care nu sunt grozavi, dar care lucrează. Pentru că ştiu ce trebuie să facă. Şi sunt mulţi actori mari care nu ştiu ce trebuie să facă. De asta se cheamă show business. Există partea de instruire, şi există partea de business.

Dacă vrei să afli despre Hollywood, găseşte pe cineva care a reuşit la Hollywood. Nu te lua după actorii care au fost acolo şi care îţi zic ce este greşit cu Hollywood-ul. Pentru că aşa se întâmplă. Unul dintre motivele pentru care au eşuat e pentru că nu au ştiut regulile. Ce ai de oferit, nu ce vrei să obţii. Regula numărul doi, şi asta e cea mai importantă: energia pe care o aduci. Ai nevoie de o energie pozitivă, iubitoare. Dacă energia ta nu este bună, nu ne interesează cât de talentat eşti

Eu asta caut: actori foarte buni pe care să îi prezint în Los Angeles. Am un curs special, în care aduc actori din toată lumea. La ultimul curs am avut 50 de actori din 25 de ţări. Îi aduc pe cei mai buni dintre cei mai buni. Pentru că la Hollywood nu ne interesează actorii români. Ne interesează actorii buni. Nu căutăm pe cineva din Ungaria, Bulgaria. Nu ne pasă de asta.

Iar acum este cel mai bun moment pentru actori. Ai şi internetul, ai telefoanele mobile, poţi face multe lucruri. Dar problemea este că oamenii nu-şi doresc cu adevărat să fie actori. Vor doar să fie celebri. Vor doar să fie cineva. Vor doar gloria şi tot ce vine cu ea.

Actorii adevăraţi, ca Pacino, ca Dustin Hoffman. Ei sunt actori, ar putea să joace oriunde. Adevăraţii artişti sunt de neoprit.
Dar la Hollywood, dacă vii cu ceva incredibil, întotdeauna există o şansă pentru tine.

Orice persoană din lume are ceva special de care trebuie să se ocupe. Un vis pe care trebuie să-l îndeplinească. Nu actorie, dar toţi au un vis, şi eu cred că acela este lucrul pentru care te-ai născut. Dar oamenii nu au curaj. Iar în ţările din Europa de Est e foarte mult negativism. Care este relaţia voastră cu ideea de vis? Lucrez acum cu actori români care îmi zic că nu au auzit cuvântul. Că pare ceva stupid, sau ceva care nu este serios. Dar eu le zic că visurile sunt lucrul cel mai serios. Doar că mintea o să-ţi spună întotdeauna că nu eşti destul de bun, că nu eşti destul de simpatic, că nu cunoşti destulă lume.

Încrederea vine doar atunci când faci lucrurile de care ţi-e frică. Eu încerc să fac toate lucrurile care mă sperie. Aşa că am venit în România. Şi mă gândeam: asta e, e ceva ce n-am mai făcut niciodată. Nu aveam nicio idee despre ce avea să urmeze. Aici sunt altfel de actori, dar am făcut-o.
Încrederea vine doar din ce ţi-e frică să faci. Oamenilor care vin la cursul meu le e frică să cânte. Şi ghiceşte ce ajung să facă? Apoi îi pun să danseze. Exact, să danseze.
Oamenii se tem de un lucru atunci când nu au făcut acel lucru de destule ori. Eu nu am o problemă să vorbesc în public, dar nu a fost aşa dintotdeauna Nu am cântat înainte, nu am dansat înainte. Apoi am jucat pe Broadway şi asta mi-a data încredere. Şi apoi oamenilor le-a plăcut ce făceam.
Orice lucru pe care îţi este frică să-l încerci, exact acela trebuie să fie următorul tău pas”.

În fiecare duminică, de la 16:30, la Digi24 puteți afla noutăți din lumea filmului la emisiunea „Ca-n filme”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată azi Andrei Găluț, unicul supraviețuitor al trupei Goodbye to Gravity, la 9 ani de la tragedia din...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
Ce se află în spatele aspectului clar întinerit al lui Brad Pitt. Actorul ar fi investit 130.000 de dolari în...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani